Podľa záujmového združenia obchodníkov na internete IMRG vzrástol tento rok objem nákupov touto metódou oproti vlaňajšiemu predvianočnému obdobiu o polovicu .
V "kamenných" obchodoch zatiaľ registrujú asi jednopercentný nárast. V novembri cez internet nakupovalo 24 miliónov Britov a každý minul v priemere 94 libier (asi 5249 Sk), uvádza IMRG. Podľa konzultačnej firmy Deloitte bude tento rok pred Vianocami nakupovať od počítača polovica Britov.
V mnohých prípadoch ide o nákupy u firiem, ktoré majú "kamenné" obchody a ktoré majú rešpektovanú značku. Najčastejšie nakupujú darčeky cez internet ľudia vo vekovej skupine 45 až 55 rokov. Pokiaľ ide o supermarkety, zdá sa, že sa tento rok veľa britských gazdiniek rozhodlo neplytvať časom a nechať si moriaka, brusnicovú omáčku, vianočný puding a ďalšie potrebné náležitosti doviezť.
Podľa denníka Financial Times si reťazec Sainsbury pripravil o tretinu väčšiu kapacitu na rozvoz než vlani, ale nestačí to. Spoločnosť Ocado, ktorá rozváža potraviny Waitrose, vraj musela odrieknuť 10.000 objednávok. Rozvážka Tesca s 1500 dodávkovými vozidlami uvádza, že ledva stačia doplňovať pohonné hmoty.