čiť viazanie ADSL a telefónnej služby.
„V prípade, že ST nebude plniť niektorú z povinností, tak úrad podľa zákona o elektronických komunikáciách písomne oznámi firme Slovak Telecom zistené nedostatky a určí jej lehotu na vyjadrenie sa k nim,“ uviedol Vavro. Lehota na ich odstránenie je podľa zákona jeden mesiac odo dňa doručenia písomného oznámenia o zistených nedostatkoch.
„Lehota môže byť podľa zákona aj dlhšia, ak tak rozhodne úrad,“ konštatoval Vavro.
Firma Slovak Telecom minulý týždeň vo štvrtok informovala, že nemá povinnosť oddeliť poskytovanie služby ST DSL od ponúkaných hlasových služieb. ST sa totiž domnieva, že poskytuje v súčasnosti svoje služby na maloobchodných trhoch pripojenia bytových, resp. nebytových zákazníkov v súlade s predmetnými rozhodnutiami úradu.
„Služba ST DSL nemôže v súčasnej podobe, ako ju ST poskytuje, fungovať bez pripojenia k pevnej verejnej telefónnej sieti,“ vysvetlil výkonný viceprezident pre stratégiu a regulačné záležitosti ST Pavol Kukura. Ako Kukura ďalej uviedol, podľa právneho výkladu spoločnosti, zákaz viazania služieb sa nevzťahuje na technológie, ale na služby.
„Len inú službu, využívajúcu technológiu ADSL, avšak nie službu ST DSL, je možné poskytnúť aj na inom prístupovom vedení, ktoré nie je zároveň využívané na službu pripojenia do pevnej verejnej telefónnej siete,“ dodal Kukura. Slovak Telecom pripraví v prvej polovici roku 2006 podľa Kukuru nový produkt, ktorý prinesie vysokorýchlostný prístup k internetovej sieti bez nutnosti mať pevnú linku.