Podiel malých výrobcov klesol. V druhom štvrťroku dodali výrobcovia na trh pre porovnanie 4,4 milióna PC. Rast dodávok na trh medzi štvrťrokmi tak dosiahol 18 percent.
Domáci odvetvový líder Lenovo zvýšil podiel na 34,5 percenta trhu z 26,8 percenta pred rokom. Prejavila sa tak jarná akvizícia výroby osobných počítačov od americkej spoločnosti IBM. V druhom štvrťroku malo Lenovo v Číne podiel 33,8 percenta trhu.
Founder zvýšil svoj podiel na 12,7 z 12,1 percenta z druhého štvrťroku. Pred rokom mal 11,6 percenta čínskeho trhu PC. Štvrtý na čínskom trhu, Hewlett-Packard Co., zvýšil podiel na 7,5 zo 7,3 percenta. Podiel tretieho Dellu medziročne vzrástol na 8,2 zo 7,3 percenta. Oproti 9,6 percentám z druhého štvrťroku to ale predstavuje pokles.
Dell už predtým oznámil, že sa chce sústrediť na drahšie a výkonnejšie prístroje. Firme sa tak zvýšia ziskové marže, počty predaných počítačov ale toľko neporastú.
Veľkým počítačovým výrobcom rastie v Číne podiel na trhu na úkor malých firiem už dve desaťročia. Klesá tak celkové zastúpenie výrobcov, ktorých počítače nenesú žiadnu značku. Bez započítania piatich najväčších hráčov sa podiel ostatných v treťom štvrťroku medziročne znížil na 30,2 zo 41,3 percenta. V druhom štvrťročí dosiahol 31,7 percenta, napísala agentúra Reuters.