Pri kontaktoch na inzerenta sa objaví i ikona telefónneho aparátu, ktorá je vstupom k službe click-to-call. Záujemca o hlasové spojenie (resp. surfer ktorého inzerát zaujal) vypíše do textového políčka svoje telefónne číslo a o zvyšok sa postará prevádzkovateľ. Automatická ústredňa nadviaže telefonické spojenie so záujemcom a po zodvihnutí slúchadla je vytáčané číslo inzerenta. Hovory sú pre zákazníka zadarmo, službu zaplatí inzerent.
Automatizovaný systém pripomína tradičný box na weboch bánk a poisťovní s textom "Kontaktujte ma telefonicky." Narozdiel od manuálnej obsluhy zabezpečia okamžité spojenie bez čakania technológie. Zaujímavé je, že Google ako internetový gigant nevyužil pre komunikáciu počítač zákazníka s nainštalovaným VoIP klientom (napr Google Talk) ale vsadil na využívanie verejnej telefónnej siete.
Služba bude primárne zameraná na USA. V rámci testovacej prevádzky za vopred dohodnutý paušál dostávajú firmy limitovaný počet volaní bez minútového obmedzenia.
Autor: mg