SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Pred reklamnými esemeskami sa nedá úplne ubrániť

BRATISLAVA - Esemeska nemusí obsahovať len pozdrav od priateľa či rodiny. Stále častejšie predstavuje pre firmy médium, ako upozorniť na seba, svoj produkt alebo pripomenúť nezaplatenú faktúru.

FOTO SME - PAVOL MAJER

Reklama esemeskou

Napríklad, v čase, keď vrcholila súťaž poisťovní o motoristických klientov, mohli majitelia mobilov dostať formou SMS reklamu na Uniqu. Esemeska obsahovala ponuku na prepracovanie poistnej zmluvy, výšku poistky na budúci rok i kontaktnú osobu s telefónnym číslom. Poisťovňa Uniqua pritom takéto SMS sama nerozširovala. "Takúto formu reklamy mohol využiť niektorý obchodný zástupca," povedala hovorkyňa poisťovne Ingrid Drahošová.

Reklama prostredníctvom esemesiek je pre inzerentov zaujímavá pre svoju vysokú účinnosť. Majiteľ mobilu si otvorí a prečíta spravidla každú správu, ktorú dostane. Nevyžiadané reklamné SMS-správy na propagáciu svojich služieb alebo SMS-hier posiela z vlastnej iniciatívy Orange aj T-Mobile. Prirodzene, zákazník môže zavolať na infolinku operátora a zakázať posielanie týchto reklamných správ na svoje číslo. Informácie o zmenách v cenníku alebo v poskytovaných službách je operátor, naopak, povinný oznámiť na základe zmluvy o pripojení.

Okrem reklamy môžu firmy využiť esemesky aj pri obchodnej komunikácii so svojimi klientmi. Prevádzkovateľ káblovej televízie UPC Slovensko svojich zákazníkov upozorňuje na nedoplatky faktúr, podobne ako to robia aj mobilní operátori. "Naša spoločnosť posiela upozornenie na nedoplatky formou esemesiek tým zákazníkom, ktorí jej poskytli svoje číslo mobilného telefónu pri uzatváraní zmluvy," tvrdí hovorca UPC Slovensko Jaroslav Kolár. Na posielanie správ pritom firma využíva vlastné technické prostriedky.

Žiadna ochrana

Pred všetkými formami SMS-reklamy sa nedá ochrániť. Textovú správu môže totiž odosielať každý účastník siete, stačí, ak má číslo. Správy sa dajú posielať aj z internetových portálov a za výhodnejšie ceny ako z mobilného telefónu.

Jediná ochrana spočíva v pozornom narábaní so svojím telefónnym číslom. Mnohí odosielatelia často použijú číslo z vlastnej databázy, ktorú si vytvoria počas práce s klientmi. Je teda dobré zvážiť, komu poskytnúť číslo svojho mobilu. Okrem toho je vhodné aj pri vyplňovaní formulárov pozorne čítať a v prípade možnosti vyplniť políčko zakazujúce používať číslo na rôzne reklamné alebo informatívne účely.

Ďalšia cesta, ako sa odosielatelia dostanú k číslam, sú verejné zoznamy operátorov. Aj tu existuje jedna možnosť - požiadať svojho operátora o utajenie vlastného čísla.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Sonde NASA sa podarilo získať vzorky z asteroidu

To, či sa sonde podarilo zhromaždiť požadované množstvo vzoriek, bude jasné až v sobotu.

Na snímke z 11. augusta 2020 robotické rameno kozmickej lode amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA) Osiris-Rex počas skúšky odberu vzoriek z asteroidu Bennu.
Prelet okolo južného pólu Bennu, záber vznikol zo vzdialenosti 12 kilometrov, keď sa sonda vzďaľovala.

Na planine Nazca objavili nový obrovský obrazec

Doteraz odkryli vyše tristo obrazcov.

Obrazec objavili pri navrhovaní novej cesty k rozhľadni.

Rusom na orbite sa pokazila toaleta

Vesmírna stanica má len dve toalety, druhá je v americkom segmente.