SME

Pred reklamnými esemeskami sa nedá úplne ubrániť

BRATISLAVA - Esemeska nemusí obsahovať len pozdrav od priateľa či rodiny. Stále častejšie predstavuje pre firmy médium, ako upozorniť na seba, svoj produkt alebo pripomenúť nezaplatenú faktúru.

FOTO SME - PAVOL MAJER

Reklama esemeskou

Napríklad, v čase, keď vrcholila súťaž poisťovní o motoristických klientov, mohli majitelia mobilov dostať formou SMS reklamu na Uniqu. Esemeska obsahovala ponuku na prepracovanie poistnej zmluvy, výšku poistky na budúci rok i kontaktnú osobu s telefónnym číslom. Poisťovňa Uniqua pritom takéto SMS sama nerozširovala. "Takúto formu reklamy mohol využiť niektorý obchodný zástupca," povedala hovorkyňa poisťovne Ingrid Drahošová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reklama prostredníctvom esemesiek je pre inzerentov zaujímavá pre svoju vysokú účinnosť. Majiteľ mobilu si otvorí a prečíta spravidla každú správu, ktorú dostane. Nevyžiadané reklamné SMS-správy na propagáciu svojich služieb alebo SMS-hier posiela z vlastnej iniciatívy Orange aj T-Mobile. Prirodzene, zákazník môže zavolať na infolinku operátora a zakázať posielanie týchto reklamných správ na svoje číslo. Informácie o zmenách v cenníku alebo v poskytovaných službách je operátor, naopak, povinný oznámiť na základe zmluvy o pripojení.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem reklamy môžu firmy využiť esemesky aj pri obchodnej komunikácii so svojimi klientmi. Prevádzkovateľ káblovej televízie UPC Slovensko svojich zákazníkov upozorňuje na nedoplatky faktúr, podobne ako to robia aj mobilní operátori. "Naša spoločnosť posiela upozornenie na nedoplatky formou esemesiek tým zákazníkom, ktorí jej poskytli svoje číslo mobilného telefónu pri uzatváraní zmluvy," tvrdí hovorca UPC Slovensko Jaroslav Kolár. Na posielanie správ pritom firma využíva vlastné technické prostriedky.

Žiadna ochrana

Pred všetkými formami SMS-reklamy sa nedá ochrániť. Textovú správu môže totiž odosielať každý účastník siete, stačí, ak má číslo. Správy sa dajú posielať aj z internetových portálov a za výhodnejšie ceny ako z mobilného telefónu.

SkryťVypnúť reklamu

Jediná ochrana spočíva v pozornom narábaní so svojím telefónnym číslom. Mnohí odosielatelia často použijú číslo z vlastnej databázy, ktorú si vytvoria počas práce s klientmi. Je teda dobré zvážiť, komu poskytnúť číslo svojho mobilu. Okrem toho je vhodné aj pri vyplňovaní formulárov pozorne čítať a v prípade možnosti vyplniť políčko zakazujúce používať číslo na rôzne reklamné alebo informatívne účely.

Ďalšia cesta, ako sa odosielatelia dostanú k číslam, sú verejné zoznamy operátorov. Aj tu existuje jedna možnosť - požiadať svojho operátora o utajenie vlastného čísla.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu