SME

Reklamácie: máte špeciálne práva

Ak nakupujete cez internet, po dodaní tovaru alebo služby začína plynúť 7-dňová lehota, počas ktorej môžete odstúpiť od kúpnej zmluvy bez sankcií a predávajúci vám musí vrátiť peniaze.

FOTO

Špeciálna ochrana je tu preto, že tovar si pri kúpe nemáte možnosť prezrieť a jeho špecifikácie na internetovej stránke nemusia byť úplné alebo nemusia spolu s fotografiou odhaliť všetky jeho charakteristiky.

"Medzi podnetmi, ktoré sme dostali na SOI, sa najčastejšie vyskytuje problém s dodaním iného druhu tovaru, než aký bol objednaný," povedala Dušana Krkošková zo Slovenskej obchodnej inšpekcie.

Ak však tovar vaše požiadavky spĺňa a obchod akceptujete, začne plynúť záručná lehota, ktorá nesmie byť pri nových produktoch kratšia ako 24 mesiacov.

Ešte pred nákupom si overte, akým spôsobom sa reklamácie riešia. Niektorí predajcovia vyžadujú odoslanie tovaru na vaše náklady do ich sídla, iní vás odkážu na servisné strediská rozmiestnené po celom Slovensku alebo vám umožnia reklamovať tovar v ich sieti kamenných obchodov. Nájdu sa i takí, ktorí umožnia odoslať tovar naspäť kuriérskou službou na ich náklady. Pozor však na neoprávnené reklamácie - predajcovia vám vtedy môžu vyúčtovať svoje náklady na doručenie.

Autor: mg

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu