SME

UFO zachytené na druhý pokus

Pred dvoma rokmi zamútili vody populárnych hier série UFO českí autori s titulom UFO: Aftermatch. Pokus o remake približujúci sa "božskému" prvému dielu sa niekomu páčil viac a niekomu menej. Mnohých sklamala najmä absencia mikromanažmentu základní ...

Pred dvoma rokmi zamútili vody populárnych hier série UFO českí autori s titulom UFO: Aftermatch. Pokus o remake približujúci sa "božskému" prvému dielu sa niekomu páčil viac a niekomu menej. Mnohých sklamala najmä absencia mikromanažmentu základní či ďalšie zjednodušenia pôvodného konceptu. Teraz dostali autori druhú šancu s hrou UFO: Aftershock, ktorá dejovo nadväzuje na Aftermatch. Podarí sa im trafiť sa do vkusu stále náročnejších hráčov strategických hier?

Hneď v úvode prezradíme, že hlavné nedostatky Aftermatch odstránili. Pribudol prepracovaný a zo začiatku záhadný príbeh, drobné zlepšenia v taktickej časti boja vašich vojakov, ale najviac zmien zaznamenala hlavná strategická a plánovacia časť hry. Už ide o plnohodnotnú stratégiu v reálnom čase, kde musíte zložito vybudovať zázemie pre úspešné boje s mimozemšťanmi. Okrem "obyčajných" ľudí pribudli frakcie kyborgov či psyonikov, a tak príde na rad aj diplomacia. Starať sa musíte aj o suroviny rozdelené do troch kategórií. Azda najpodstatnejšou zmenou je už plnohodnotná správa základní. Sami rozhodujete o postavení potrebných výskumných či produkčných budov a tým aj o primárnom zameraní tej-ktorej bázy. Vývojový strom pre zbrane, technológie či zariadenia zostal tradične košatý a je len na vás, ktorým smerom sa zo začiatku vyberiete.

V takticko-bojovej časti stále zostalo pri dynamickejšom boji v reálnom čase, ktorý môžete ľubovoľne zastaviť a naplánovať ďalšie akcie. Tým sa hra azda najviac odlišuje od originálu. Ten používal síce mnohými obľúbený, ale veľmi zdĺhavý ťahový systém. Od Aftermatch zostala dôležitá možnosť trénovať vojakov mimo boja a vhod príde aj nová možnosť vytvoriť si viaceré konfigurácie bojových skupín. Tieto plusy degraduje nutnosť plniť dosť jednotvárne - väčšinou eliminačné - úlohy, čím však trpel už aj originál.

Autori slušne zvládli aj technickú stránku veci. Ak odhliadneme od nezmyselne fixovaného rozlíšenia (na 1024x768), len ťažko budeme hľadať nejaké grafické či zvukové nedostatky. Nezaškodila by snáď iba väčšia variabilita máp, na ktorých budete likvidovať mimozemskú háveď.

UFO Aftershock teda môžeme odporučiť všetkým fanúšikom série. Tí nebudú prekvapení ani vysokou náročnosťou, ktorá je pre sériu typická.

www.ufo-aftershock.com

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu