Na svet sa nám derie nesamostatné pokračovanie historickej RTS z Druhej Svetovej vojny. Maďarskí vývojári zo Stormregionu sa vydareným prvým dielom zapísali do pamäti všetkých hráčov. Podarí sa im to aj s Phase Two?
Phase Two nie je plnohodnotné pokračovanie, akoby sa na prvý pohľad (napríklad podľa ceny...) mohlo zdať. Je to stand-alone datadisk, čiže pozmenená verzia pôvodnej hry. Minulý diel sa zväčša odohrával na starom kontinente, tentoraz zavítame na vyprahnuté piesky Afriky, kde sa odohráva prvá kampaň za nemecké Africa Corps, druhá kampaň patrí spojeneckej ofenzíve v Afrike a Taliansku a nakoniec príde bonus v podobe partizánskeho odboja v Juhoslávii. Na prvý pohľad je vidieť, že štýl boja sa v každej časti odlišuje. K tomu nám autori pripravili príjemné spestrenie v podobe nepovinných a tajných úloh, za ktoré získate rôzne bonusy. Príbeh doplňuje rozprávanie o osudoch vojnových hrdinov, časť z nich máte možnosť poznať z prvého dielu.
Na základe schopností a úspešnosti na bojisku získavate prestíž, za ktorú si doplňujete jednotky. Starí veteráni však toho zmôžu oveľa viac, než nováčikovia, za čo ručí systém získavania skúseností. Pribudlo zopár jednotiek na každom fronte, najlepšie sú na tom talianske tanky s viacerými novými modelmi. Pechota disponuje klasickými variáciami ako guľomety, plameňomety a detekcia mín. Väčšej pozornosti sa dostalo najmä delostrelectvu, pri obsluhe je potrebná pechota, pri prevoze vozidlo.
GRAFIKA 8 / 10
Grafika je takmer totožná so svojím predchodcom, napriek tomu sa stále drží nad priemerom. Hlavnou zmenou je striedanie dňa a noci, ktoré má aj priamy vplyv na priebeh misií. Beží na vylepšenom engine Gepard 3D, ktorý okrem iného podporuje pekné efekty prachu, dymu a explózií.
INTERFACE 6 / 10
Je to komické, ale jedinou zmenou je tlačidlo pre zapnutie svetiel na vozidlách. Treba však brať do úvahy, že interface bol dobre zvládnutý už v minulom diely a autori zrejme nechceli riskovať. V niektorých prípadoch som cítil potrebu kameru zazoomovať do väčšej výšky, čo je pri mohutnejších bitkách pochopiteľné, ale inak nerobí žiadne problémy.
HRATEĽNOSŤ 7 / 10
Codename Panzers sa hrá výborne. Úplne vás pohltí a vtiahne do vojnových dôb Druhej Svetovej. Celý herný systém je určený pre masových fanúšikov, pre rýchlu zábavu. Jediným výraznejším odkazom hard-core je pancier tankov, ktorý má rôznu odolnosť vpredu, vzadu a na bokoch. Hra sa odohráva v realtime s možnosťou zapauzovať a naplánovať ďalší pohyb svojich jednotiek. Ako prakticky všetky elementy ani hrateľnosť sa nedočkala badateľných zmien. Jedinou novinkou sú spomínané nočné misie, kedy sa zúži zorné pole jednotiek a treba zvážiť použitie reflektorov, ktoré môže pomôcť, aj uškodiť.
MULTIPLAYER 6 / 10
Pre hranie multiplayeru je celkom nelogicky vyžadovaná online registrácia. V našich končinách nie je internet samozrejmosťou, a tak si bohužiaľ mnohí nebudú môcť vychutnať autentické zážitky vojnových stretov ani cez LAN. K dispozícií je viacero režimov sieťovej hry, za spomenutie stoja iba klasické Capture the Flag a Team Deathmatch.
ZVUKOVÉ EFEKTY 9 / 10
Zvukové efekty sa vyšplhali na samotný vrchol možností a spolu s profesionálnym, čistým dabingom zažijete úplnú sluchovú rozkoš. Podľa zvuku je možné rozoznať nepriateľské jednotky ešte skôr ako ich uvidíte a dopredu sa pripraviť. Jedinou chybičkou sa časom stanú opakujúce sa hlášky vojakov, kamienok úrazu mnohých to stratégií.
HUDBA 8 / 10
Hudobný doprovod vám na každom kroku pripomenie atmosféru vojny, výborne spĺňa svoju úlohu a technicky sa dá niečo vytknúť iba v hluchým miestach :). Malá ponuka skladieb bola spomínaná už pri predchádzajúcom diely a pri tom aj ostane.
NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 6 / 10
Ako som už vyššie spomenul, Codename je hra určená širšiemu okruhu, s čím sa znižuje náročnosť, na niektorých miestach až nevhodne. Vo väčšine prípadov je potrebné zvažovať aspoň akú takú taktiku, ale vždy sa dá spoľahnúť iba na hrubú silu tankov. Inteligencia je do značnej miery naskriptovaná a často je možné dopredu odhadnúť ťah protivníka. Najhoršie je na tom tzv. pathfinding, teda schopnosť jednotiek nájsť najrozumnejšiu cestu, keďže so vzájomnou kolíziou majú problém už len dva tanky.
ZÁVEREČNÝ VERDIKT 7 / 10
Phase Two nepriniesol takmer nič nové, síce pribudlo zopár jednotiek a tri kampane, ale všetko ostatné sme už videli v predchádzajúcom dobrodružstve. I tak ostáva nadpriemerným oddychovým titulom. Fanúšikovia 2. svetovej vojny môžu byť bez obáv spokojní. Bohužiaľ Stormregion ráta s ďalším stand-alone datadiskom a mám pocit, že sa opäť raz našiel vydavateľ, ktorý chce so značky vytrieskať, čo sa len dá.
Autor: Ján Cibulka