Herné vývojárske štúdio Obsidian pracuje na pokračovaní výborné RPG Neverwinter Nights , ktoré je vo vývoji dosť dlhú dobu nato, aby sme si o ňom niečo teraz povedali. Druhý diel zmení svoj šat a grafika prejde razantnou, oživujúcou zmenou. Dalo sa to očakávať, Aurora engine síce nepatrí do starého železa (pobeží na ňom napríklad The Witcher), ale s príchodom novej generácii konzol treba rátať so zvýšenými nárokmi hráčov. To si môžete overiť aj na niekoľkých nových obrázkoch, ktoré nájdete aj pri tomto krátkom texte. Lenže spracovanie nerobí RPGčko RPGčkom, dôležitou položkou je totiž príbeh. Podrobnosti o zápletke známe nie sú, takže si znovu vypočujeme kecy o vojnou sužovanej krajine, do ktorej skočí vami vytvorený hlavný hrdina. Dôraz kladený na postavičku je v hrách na hrdinov najmarkantnejší, pričom zžitie sa s postavou podporí jeho minulosť. Aby to nebola prechádzka ružovou záhradou, objaví sa pri vás mnoho druhov nepriateľov, pričom nepôjde len o niekoľko desiatok typov, ale každá rasa bude ešte modifikovaná. Do úvahy treba vziať možnosť pribratia niektorých kamarátov do partie a podľa toho sa zmení aj rôznorodosť nepriateľov. Niektoré rasy na vás útočiť nebudú, ak máte v grupe ich prívrženca a podobne. Novinkou oproti predchodcovi bude manipulácia predmetov i v inventároch spoločníkov a neprídeme ani o konverzáciu s nimi. Už z minulosti vieme, že NWN bol výborným podhubím pre tvorivých hráčov, ktorí vyplodili mnoho výborných modov a Neverwinter Nights 2 by v tomto úsilí nemal poľaviť a treba rátať s editormi. Aby to mali skúsení borci uľahčené, skriptovací jazyk ostal nezmenený. Vyzerá to nádejne, o tom niet pochýb, no leto 2006 je ešte ďaleko a ktovie, či Neverwinter Nights 2 budúci rok skutočne vyjde.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Zdroj: Games Tiscali, Gamespot