Skupina technologických firiem na čele s Microsoftom, Ciscom a AT&T spustila minulý týždeň v spolupráci s americkými vládnymi inštitúciami ako FBI či ministerstvo obrany informačnú kampaň, ktorej cieľom je informovať domácich používateľov internetu a malé podniky o rizikách vyplývajúcich z pripojenia na internet a o spôsoboch, ako sa môžu ochrániť pred hackermi a počítačovými vírusmi.
Podľa organizátorov je vzdelávanie domácich používateľov internetu a pracovníkov menších firiem nutné, pretože práve im zväčša chýba dostatok finančných prostriedkov na zabezpečenie počítačov aj špecializovaných pracovníkov, ktorí by sa o bezpečnosť starali.
Dôležitosť kampane potvrdili aj dva výskumy, ktoré ešte pred jej spustením uskutočnili v USA. Podľa internetového prieskumu medzi viac než 700 podnikovými manažérmi len polovica podnikov aktualizuje svoj antivírusový softvér aspoň raz za týždeň.
V ďalšom prieskume spoločnosti Digital Marketing Services sa zistilo, že až 97 percent z viac než tisícky respondentov je zraniteľných v prípade internetového útoku, pretože nedodržiavajú všetky základné odporúčania na ochranu svojich počítačov. Svoj antivírusový softvér pravidelne aktualizuje len 23 percent domácich používateľov. (reuters, rha)