SME

Európania dôverujú technológiám viac, ako v minulosti

Počet ľudí, ktorí nedôverujú novým technológiám v Európe klesá. Zatiaľ čo pred piatimi rokmi sa ich bálo 15 percent Európanov, tento rok je to sedem percent, teda menej ako polovica, vyplýva zo štúdie výrobcu mikroprocesorov Intel o digitálnom životnom št

ýle.

Tri štvrtiny Európanov uviedli, že sa im páči rastúce tempo technických inovácií a zmien, alebo že sú z toho dokonca nadšení. Najspokojnejším národom sú z tohoto hľadiska Taliani s 83 percentami, nasledujú Veľká Británia a Holandsko s 81 percentami. "Ľudia vnímajú tempo zmien techniky omnoho pozitívnejšie, čo nás posunuje do novej fázy prijímania technológií. Spotrebitelia v stále väčšej miere berú techniku ako nedílnou súčasť svojho životného štýlu," uviedol riaditeľ marketingu spoločnosti Intel pre Európu, stredný Východ a Afriku Mark Brailey.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Väčšina európskych domácností vlastní sedem zo 14 najrozšírenejších technických zariadení alebo noviniek, a podľa analytikov Intelu je preto stále pravdepodobnejšie, že domácnosti budú presýtené technikou. Výsledkom by mal byť prechod k novému druhu domácej techniky, akými sú zábavné osobné počítače, ktoré stierajú rozdiely medzi televíziou a osobným počítačom a umožňujú prostredníctvom jedného ovládača sťahovanie hudby, filmov, sledovanie televízie a prístup na internet, k e-mailom či fotografiám.

Surfovanie na internete dnes ľuďom zaberie skoro rovnaký čas, ako počúvanie hudby a rádia. Zatiaľ čo na internete ľudia trávia v priemere 11 hodín týždenne, hudbu počúvajú takmer 14 hodín. Viac ako dve pätiny Európanov majú pocit, že pokiaľ by prišli o svoj počítač a digitálnu techniku, ich život by sa dramaticky zmenil. Približne 12 percent obyvateľov tvrdí, že by bez digitálnej a počítačovej techniky nemohli žiť. V Británii sa takto vyjadrila pätina ľudí, v Taliansku naopak len päť percent.

SkryťVypnúť reklamu

Prieskum sa uskutočnil medzi 6000 európskymi spotrebiteľmi vo vekovom rozmedzí 18 do 65 rokov. Rovnakou mierou sa ho zúčastnili obidve pohlavia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 587
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 254
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 144
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 024
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 264
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 867
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 200
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 1 850
SkryťZatvoriť reklamu