MediEvil: Resurrection - naša prvá recenzia PSP hry

Handheld Playstation Portable patrí medzi príjemné technické hračky a pokojne ho môžeme považovať za prenosnú PS2. Chcete vedieť ako dopadla naša prvá recenzovaná hra na túto platformu? Čítajte ďalej...

Inovácie spojené s originalitou neustále určujú nové trendy, postupy. Prechody medzi jednotlivými fázami sa rôznia podľa sledovaného produktu, činnosti, alebo štýlu. Nové technológie sa menia závratným tempom. Dnes najmodernejšie výdobytky v oblasti počítačových komponentov nahradia zajtra výkonnejšie, prípadne úspornejšie. Obzvlášť toto pravidlo platí v hernom biznise. Hráčske osadenstvo sa nerado vracia do tých istých vôd. Nie nadarmo sa hovorí, dobrý nápad má cenu zlata a moc zvrátiť i úspešnosť samotného systému vo svoj prospech.

O tejto skutočnosti zrejme nikto neinformoval anglické Cambridge Studio. Tí totiž zobrali pôvodný nápad z 1998 roku a previedli ho na UMD pre PlayStation Portable. Reč je o hre s názvom MediEvil, ktorá debutovala na konci minulého storočia pre PSone. Keď zoberieme do úvahy technické parametre nového handheldu spoločnosti Sony a fakt, že pôvodný MediEvil bude tohtoročné Vianoce oslavovať sedem rokov, zaváňa to riadnym prešľapom. Pozrime sa na Metal Gear Solid, alebo Resident Evil 2, ktoré vyšli v rovnakom roku ako spomínaná hra anglickej spoločnosti a porovnajme ich s dnešnými nasledovníkmi.

Po uplynutí storočia plného mieru a šťastia medzi obyvateľmi Gallowmere znovu prichádza Zarok, mocný čarodej, ktorý premení ľudí v živé mŕtvoly a deň zahalí večnou temnotou noci. Kúzlo privedie na svet aj dávno pochovaných a spolu s nimi i hlavnú postavu, ktorou sa opäť stal Sir Daniel Fortesque, jednooký kostlivec bez sánky. Na vašich kostnatých bremenách spočinie neľahká úloha, napraviť napáchané škody a zachrániť obyvateľov Gallowmere. Našťastie na to nebudete sami, medzičasom si totižto vo vašej ľavej očnej jamke urobil domov Al-Zalam, ktorý sa taktiež stal obeťou zlého čarodeja.

GRAFIKA 6 / 10
Síce sa technické spracovanie nového MediEvil: Ressurection oproti svojmu predchodcovi neposunulo míľovými krokmi dopredu, no na druhej strane vďaka kvalitnému minidispleju PSPčka sa vytrácajú drobné chybičky krásy, ktoré by v prípade konzoly prepojenej s televízorom riadne bili do očí. Samotný Fortesque je vykreslený na slušnej úrovni, aj keď to v priebehu hry príliš nebadať, nakoľko je kamera umiestnená niekoľko metrov za jeho chrbtom. Jedine prostredia zaostávajú za bežným štandardom. Z celkového hľadiska pôsobí grafické spracovanie mierne zaostalo, pripomínajúco skôr pôvodného MediEvila z konca deväťdesiatych rokov. Svetlou stránkou je plynulý prechod medzi hrou a renderovanými animáciami.

INTERFACE 6 / 10
Titulná obrazovka ponúka široký výber možností. Od klasickej ponuky novej hry, cez demá, až po multiplayer, o ktorom si ešte čo to povieme nižšie. Obrazovka počas hrania je prehľadná, zobrazujúca aktuálny stav energie, množstvo nazhromaždených financií, momentálne používanú zbraň a veľmi užitočne znázornenú čašu s percentuálnym vyjadrením získaných duší. Ukladať pozície si môžete kdekoľvek a bez obmedzenia, teda okrem súboja s bossom. Nezaplatiteľná položka pri potulkách mestom, či mimo neho. Dodatočné nahrávanie za účelom šetrenia batérie prináša mnohokrát nemilé momenty. Obzvlášť v súbojoch s bossmi. Napríklad tlaková vlna vyvolaná Zarokom mi síce odobrala energiu, no jej grafický efekt sa dostavil až o pár sekúnd neskôr. Zvyknúť si budete musieť aj na loadingy pri nahrávaní novej oblasti, alebo uloženej pozície.

HRATEĽNOSŤ 6 / 10
Ovládanie Resurrection nielenže vychádza z predošlých dielov, ono ho doslova a do písmena kopíruje. Pohybovať sa môžete smerovými šípkami, alebo páčkou. Jedincov, ktorým nevyhovuje nová páčka, musím sklamať, pretože so smerovými šípkami sa ďaleko nedostanú. Takto ovládaná postava má nepresné a slabo reagujúce pohyby. Našťastie hru začínate v Danovej krypte bez skutočných nepriateľov, len s tréningovými pajácmi. V kratučkom leveli si osvojíte ako bojové, tak i základné princípy hry, ktoré budete neustále využívať. V priebehu hry narazíte aj na niekoľko minihier. Zväčša ide o strieľanie z pohľadu vlastných očí v určitom časovom limite.

Nový MediEvil je rozkúskovaný na viacero levelov, medzi ktorými sa pohybujete po 2D mape. Kedykoľvek podľa vlastnej chuti sa môžete vrátiť do ktoréhokoľvek levelu. Práve koncipovanie jednotlivých kôl je kameňom úrazu celej hry. Takmer v každom z nich je vašou úlohou nájsť potrebné rúna a otvoriť si nimi príslušnú bránu. V prípade, že chcete stále novšie a silnejšie zbrane, musíte hľadať zlaté čaše a napĺňať ich dušami porazených nepriateľov. Zväčša to znemená porazenie všetkých protivníkov v danom leveli. Opakujúce sa úlohy sú neoddeliteľnou súčasťou stereotypu.

Správna akčná adventúra musí byť okrem iného založená i na širokej palete zbraní. Autori v tomto smere sľubovali nové prírastky, ktoré by mali potešiť aj fanúšikov znalých predošlých dielov. Čiastočne sa ich slová naplnili, hra ponúka takmer 20 zbraní., ktoré sa delia na boj zblízka a na diaľku. Okrem nich si svoje zastúpenie našli aj štíty a jeden magický útok. Voľba, či preferujete obojručné ťažkopádne zbrane, bez možnosti bránenia sa, ale zato s účinnými útokmi, alebo menšie, slabšie zbrane, nastaviteľné spolu so štítom ala Legend of Zelda, ostáva len na vás.

MULTIPLAYER 6 / 10

Začína vás nudiť singleplayer a poznáte niekoho s PSP a hrou MediEvil? Žiaden problém, vďaka Wi-Fi si môžete užívať „zábavu“ aj vo dvojici. Na výber máte niekoľko rôznych minihier, plus akýsi závod na čas, v ktorom si môžete vybrať váš obľúbený level a súperiť s kamarátom o to, ktorí z vás je lepší. Žiaľ, namiesto spoluhráča vidíte len grafické znázornenie momentálne vedúceho.

ZVUKOVÉ EFEKTY 8 / 10
Zavýjanie vlkov, pazvuky zapáchajúcich mŕtvol, cvendžanie zbraní či prenikavé zvuky pri streľbe z luku sú na počudovanie zvládnuté na nadpriemernej úrovni. Síce nepredstavujú úplný vrchol, no príjemne dotvárajú atmosféru a spolu s výborným dabingom. Obzvlášť dobre zvolený hlas má samotný Zarok, nehovoriac o mumlaní Fortesque, ktoré pripomína neopakovateľného Mr.Beana.

HUDBA 6 / 10
Hudobnej kulise tohto dielka nebola dozaista venovaná toľká pozornosť, akú by si zaslúžila a popri zvukových efektoch a dobrého dabingu hrá skôr druhé husle.

NAROČNOSŤ & INTELIGENCIA 5 / 10
Pravdu povediac, ten, kto sa bude pridržiavať hesla „pomaly ďalej zájdeš, no viac života z batérie vycucáš“, prejde hrou ako nôž maslom. Nedostatky umelej inteligencie protivníkov sú miestami komické. Nepriatelia v danej pasáži majú dopredu nadefinované pole pôsobnosti, teda ak sa nachádzate na prahu miestnosti, tesne pred začiatkom druhej, v ktorej hliadkuje nepriateľ, nemáte sa čoho obávať, pretože ste (pre neho) neviditeľný. AI bossov je na tom rovnako, keď nie horšie. Ich neustále opakujúci sa repertoár útokov sa naučí aj človek v pokročilom štádiu sklerózy. Druhú stránku mince tvorí hľadanie kalichov a kľúčových predmetov, pri ktorých sa zaseknete raz dva. Každá ďalšia minúta prečesávania okolia pod vedomím drastického ubúdania batérie, vytvorí rodinku vrások na vašom čele, preto sme sa rozhodli váš proces starnutia spomaliť a napísali sme návod

ZÁVEREČNÝ VERDIKT  6 / 10
MediEvil: Resurrection môžeme s kľudným svedomím pasovať za jednookého kráľa medzi slepými. Konkurencia v rámci handheldu je veľmi slabá, pre ostrieľaných hráčov a fanúšikov pôvodných dielov nemajú nové dobrodružstvá známeho kostlivca prakticky čo ponúknuť. Nenároční hráči, či nováčikovia si však týchto desať hodín i napriek nedostatkom užijú.