Budapešť 18. februára (TASR) - Počet používateľov internetových bankových služieb v Maďarsku vlani stúpol 2,3-násobne a počet podnikových používateľov o 58%.
Index GKI-Webigen, ktorý sleduje očakávania finančných inštitúcií z hľadiska internetu, však v 4. štvrťroku 2001 oproti predchádzajúcim trom mesiacom klesol z 17,9 na 11 bodov. Tento index, pohybujúci sa v rozpätí od plus do mínus 100 bodov, začal v 4. štvrťroku 2000 na úrovni 17,5 bodu, v 1. štvrťroku 2001 stúpol na 26,9 bodu a v 2. štvrťroku 2001 na 31,5 bodu. Najnovšia hodnota indexu poukazuje na menší optimizmus finančného sektora, hoci stále očakáva celkový rast trhu.
Prieskum ekonomického inštitútu GKI, internetovej spoločnosti Webigen a maďarskej dcéry firmy Sun Microsystems zistil, že internetové bankové služby šiestich bánk v Maďarsku mali na konci decembra 148 000 individuálnych a 19 700 podnikových klientov.
Dve sporiteľne ponúkajú podobné služby a jedna banka používa internet pre ponuku investičných podielov, pričom tri veľké banky a jedna menšia v tomto roku plánujú otvoriť internetové služby.
Skúmané banky očakávajú, že počet používateľov internetových bankových služieb sa v tomto roku zvýši o 75% a počet firemných klientov o 50 až 60%.
Ako sa na prieskum odvoláva agentúra MTI, prístup na internet malo na konci minulého roka 1,6 milióna Maďarov vo veku nad 14 rokov a 70 až 75% malých podnikov.
Počet používateľov mobilných bankových služieb vlani stúpol 2,5-násobne a počet podnikových klientov až päťnásobne.
Poisťovne získali z internetového predaja len malú časť svojich príjmov a v tomto roku očakávajú len jedno percento, najmä prostredníctvom predaja individuálnym klientom.
* 6 sov