ILUSTRAČNÉ FOTO
veľkého zvieraťa, ktoré disponovalo nevídanou umelou inteligenciou.
Metódou ukážok alebo jednoduchou inšpiráciou vo vašich božských činoch zviera získavalo osobnosť a učilo sa hromadu nových vecí. Z "batoľaťa" ste tak postupne vychovali stelesnenie dobra alebo smrtiacu mašinu živiacu sa vašimi vlastnými ľuďmi. Dobrý alebo zlý, čierny alebo biely, to bolo Black & White.
Napriek inovatívnemu konceptu, museli aj sami autori uznať, že hra v mnohom nebola dotiahnutá. Dnes sa k nám dostáva druhý diel, ktorý je v jadre veľmi podobný prvému. Mnohé princípy sú však výrazne pozmenené. Žiaľ, viaceré zmeny sa stretnú s rozporuplným hodnotením. Herný systém sa preklopil do úplne opačného extrému. Ak ste v minulom dieli prakticky nemohli kontrolovať rozvoj miest svojich ľudí, tu je všetko podstatne bližšie k štandardnému modelu stratégií v reálnom čase. Máte k dispozícii aj klasický panel nástrojov a za body získavané plnením špeciálnych úloh môžete odomykať nové stavby, kúzla či hračky pre svoje zviera. Súperov môžete jednoducho presvedčiť veľkoleposťou vašich miest (aby sa k vám pripojili) alebo dobyť mocnou armádou, s ktorou operujete doslova primitívnym spôsobom. Výchova božieho zvieraťa sa tiež podstatne zjednodušila, sprehľadnila a je teda, spolu s celou hrou, výrazne prístupnejšia bežnému hráčovi. To je na jednej strane fajn, hra tým však výrazne stratila na "osobnosti". Všetko sa uberá podľa pevnej schémy a celý čas ste ťahaný za ručičku cez povrchný herný systém.
Technickej stránke však nemôžeme vyčítať nič. Grafika opäť šokuje využitím najmodernejších technológií a nekompromisnými detailmi. Superlatívy patria aj zvukovej kulise. Kdesi sa však vytratil ten "umelecký dotyk" prvého dielu. Ani spolu s predošlými výčitkami to však neznamená, že by Black & White 2 bola zlá hra. To iba obdivovatelia prvého dielu môžu utrpieť dosť nepríjemný šok. Inak ide stále o nadpriemernú a originálnu zábavu pre všetkých stratégov.
www.lionhead.com/bw2