Musashi Samurai Legend - chradnúci samuraj

Akčné RPG vytvorené japosnkým štýlom nemusí konzervatívnych európskych hráčov okamžite zaujať. Toto je už druhý pokus mladého samuraja Musashiho a ani teraz nedopadol najlepšie. Prečo? Čítajte recenziu.

Musashi Samurai Legend je pokračovaním akčného RPG Brave Fencer Musashi spoločnosti SquareEnix (vtedy ešte SquareSoft) pre PlayStation. Išlo o ľahko nadpriemerný titul, šitý rýdzo japonskou ihlou. Rozhodne neoplýval príbehom, aký by sa patril na RPGčka SquareSoftu, zato bol popretkávaný jemným humorom a priniesol zástupy nepriateľov spolu so zábavným bojovým systémom. Oficiálnou cestou sa k nám nikdy nedostal, teraz sa však situácia zmenila a vďaka spoločnosti Atari sa druhého dielu, opäť s Musashim v hlavnej úlohe, dočkáme i my.

Kolobeh udalosti odštartuje unesenie mladej dievčiny menom Mycella, krátko potom ako sa jej podarí dokončiť rituál, ktorého cieľom bolo vyvolanie legendárneho bojovníka predurčeného na záchranu obyvateľov nazývaných Mystics. Záporákov predstavuje organizácia Gandrake Enterprises, ktorá prišla na spôsob zdokonalenia vzácnej rudy nebulite, v palivo pre rovnomenný prístroj. Avšak časť obyvateľstva Mystics dokáže pomocou unikátnych schopností získať z rudy ešte väčšiu silu. Za vidinou ovládnutia sveta sa Gandrake Enterprises rozhodne výskumy prekaziť. Poslednou nádejou je Musashi, legendárny hrdina, ktorého cesta domov vedie skrz porážku nepriateľov, oslobodením ľudí a záchrany princeznej.

GRAFIKA 7 / 10
Unikátny grafický dizajn autormi nazývaný "manga-shading" predstavuje v skutočnosti zaužívaný cel-shade. Úvodná oblasť Wellspring Woods, kde prvýkrát preberiete kontrolu nad hlavnou postavou, spočiatku zapôsobí slušnou mierov detailov, no pri bližšom kontakte sami rozpoznáte kvalitu technického spracovania, ktoré je porovnateľné s Dark Cloud 2. Čo však bolo dobré pred pár rokmi, dnes neobstojí a v porovnaní s prichádzajúcimi velikánmi typu Dragon Quest VIII a Rouge Galaxy vyznieva zastaralo.

Musashi ako aj ostatné postavy, spolu s bossmi a nepriateľmi vyzerajú nádherne, práca Tetsuya Nomura (séria Final Fantasy, Kingdom Hearts) je obdivuhodná. Obzvlášť vydarený je extravagantný účes nášho hrdinu. Ak sa pozriete na okolité obrázky, sami zistíte o čom hovorím. Nemilé prekvapenie nastáva v momente zoskupenia väčšieho počtu nepriateľov na scéne, vtedy totiž dochádza k znateľnému poklesu framerate, ktoré ide nanešťastie ruku v ruke s neposlušnou kamerou. Problémy nastávajú vo vypätých situáciách, najmä pri presile a súbojoch s niektorými bossmi. Zorné pole je ovplyvniteľné pravou analógovou páčkou, jej stisnutím sa vráti kamera do východiskovej polohy priamo za postavu.

INTERFACE 7 / 10
Nahrávanie oblastí funguje rýchlo a bezproblémovo, pričom služby loadu môžete využiť aj v priebehu hrania. Menu je grafiky pekne usporiadanie a orientovať sa v ňom nie je problém, zastúpenie má i takzvané quickmenu, ktoré slúži na pohodlné menenie magických mečov.

HRATEĽNOSŤ 6 / 10
Musashi vstupuje do súbojov s dvoma zbraňami. Základnou a zároveň najviac používanou je katana. V priebehu hry ju nie je možné zameniť za silnejšiu, alebo aspoň dlhšiu. Našťastie po získaní dostatočného počtu čarovných zliatin si ju môžete u kováča vylepšovať. Sekundárna zbraň je zastúpená mohutným mečom, neschopným žiadneho komba. Charakterizovať sa dá ako silný, no zároveň veľmi pomalý, v súbojoch len zriedka kedy využiteľný. Jeho skutočný účel tkvie v magickej sile, ktorá sa rozpúta po simulantom stlačení L2 a trojuholníka. Používanie deštruktívny sily predstavuje pri prekonávaní určitých pasáží jedinú cestu. Dostupných je žiaľ len 5 variácii, odhliadnuc od primárneho, ktoré predstavujú základné elementy (zem, voda, oheň, vietor) a akúsi prázdnotu (void).

Bránenie prebieha v štýle Onimushy. Problém nastáva pri bossoch, nakoľko ani ich obyčajný útok nie je možné blokovať. Zameriavaním (lock-on) zistíte nepriateľov stav energie a zároveň tak získate aj informáciu, či medzi útokmi náhodou neskrýva nejakú schopnosť, ktorú by ste sa mohli naučiť. Zameraním sa automaticky začne dobíjať energia, ktorá po dovŕšení maximálnej hranice, sprístupní schopnosť naučenia sa rôznych nepriateľských techník. Učenie však v žiadnom prípade nepredstavuje zábavne strávený čas, pretože spôsob akým bol tento proces implantovaný, vedie naprieč úplným odkrytím obrany. Tesne predtým, než vás nepriateľ zasiahne kopirovateľným útokom, sa zobrazí avízo v podobe výkričníka. V tento daný moment musíte stlačiť štvorec. Systém je to rozhodne pritiahnutý za vlasy, nakoľko sa vám nemusí zakaždým na prvú šupu podariť. Inak povedané, týmto spôsobom ste na najlepšej ceste k obrazovke s nápisom game over. Naviac avízo, ktorý z útokov je možné naučiť sa, nečakajte. Smutný ostáva i fakt týkajúci sa špeciálnych útokov, tie totiž odoberajú magické body a praktické využitie v hre nemajú. Ich získavanie predstavuje skôr výzvu.

Záverečnú kapitolu hrateľnosti uzatvára extrémna lineárnosť. Na výber je päť mečov, k dispozícii máte päť ostrovov a len malú škálu rôznych nepriateľov. Ojedinelo narazíte na nového, originálneho protivníka. Inak budete stále konfrontovaný ťažšími formami tých, ktorých ste už niekoľkokrát porazili a ktorých stretávate už od samotného začiatku. Odlišujú sa iba rôznofarebnými prevedeniami. Verte mi, hra je natoľko stereotypná, až je to miestami skutočne neznesiteľné. Hriechom by bolo opomenúť jediné mesto, Antheum. Vracať sa doň budete často a po vzore Dark Cloud sa rozrastie na základe oslobodených obyvateľov.

ZVUKOVÉ EFEKTY 5 / 10
Žijeme v dobe, keď nahovorenie postáv v japonských RPGčkách nie je takou raritou, akou to bolo za éry PSone, zároveň je to aj doba mnohokrát zlých dabingov a to je práve prípad tejto hry. Spoločne s priemernými zvukovými efektmi predstavujú v tomto smere slabý priemer.

HUDBA 8 / 10
Hudobná kulisa je na rozdiel od zvukových efektom o triedu vyššie. Individuálne navrhnuté melódie pre každú oblasť príjemne obohacujú herný zážitok. Určitá časť skladby k Mouna Temple mi silne pripomínala jednu zo skladieb k vynikajúcemu Chrono Cross, taktiež z dielne SquareEnix. Prítomnosť priestorového zvuku určite poteší majiteľov potrebnej zostavy.

NÁROČNOSŤ A INTELIGENCIA 6 / 10
Skutočné výzvy prichádzajú až s nástupom bossov, inak vás čaká len monotónne a opakujúce sa stláčanie štvorca, ktoré pri porážaní desiatok opakujúcich sa nepriateľov, naberie na nude. Túto skutočnosť do istej miery kompenzuje otvorenie ťažšej obtiažnosti (hard módu) po prejdení hry.

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 6 / 10
Spočiatku rýchly spád vás privedie ku klamlivému dojmu nadpriemernej hry, hodnej oponovať i blížiacemu sa Kingdom Hearts 2. Žiaľ Musashi Samurai Legend neprekonal ani vlastného predchodcu. Vďaka drobným chybám a citeľnému stereotypu môže táto hra zaujať len skalných priaznivcov pôvodného titulu a extrémnym vyznávačov japonskej mangy.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila poslanca ĽSNS, opozícia ju kritizuje

Stanislava Mizíka, ktorý kádroval vyznamenaných, polícia odviedla počas rokovania parlamentného výboru.

KULTÚRA

Johnny Depp skrachoval. Nechajte ho, sám to tak chcel

Za mesiac minie dva milióny, víno ho stojí tridsať tisíc. Náhradu žiada na súde.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: V čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia na úspech úroveň a normálnosť?

DOMOV

Areál bývalej nemocnice na Patrónke získal Eset

Softvérová firma dala za pozemok vyše 26 miliónov eur.

Neprehliadnite tiež

Nový výskum kostí mastodonta môže prepísať históriu človeka

Kontroverzný výskum tvrdí, že Ameriku osídlili predkovia ľudí o 100-tisíc rokov skôr ako sa doteraz myslelo.

Osobný asistent Amazonu začne pomáhať s výberom outfitov

Alexa už nebude spracovávať iba zvuk, ale aj obraz.

OBJEKTÍV

Sonda Cassini sa opäť spojila so Zemou. Poslala prvé blízke zábery Saturnu

Po strate komunikácie sa sonda opäť spojila so Zemou a zasiela prvé údaje.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 884
  2. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 8 695
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 976
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 231
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 316
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 064
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 179
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 876
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 3 008
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 581

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop