Bratislava 6. septembra (TASR) - Najväčší český internetový obchod Internet Mall otvoril svoju pobočku aj na Slovensku. Momentálne ponúka bielu techniku, ale už v priebehu septembra sa rozšíri o ďalšie tri obchody, ktoré budú ponúkať foto, video a audio príslušenstvo.
"Cez internet ešte nenakupovalo 95 % Slovákov. Z toho vyplýva, že slovenský trh má tendenciu rásť," povedal na dnešnej tlačovej konferencii PR manažér spoločnosti Mall Martin Debnár. Predstavitelia spoločnosti odhadujú potenciál slovenského trhu v nakupovaní prostredníctvom internetu na približne jednu miliardu korún.
Firma Mall sa plánuje presadiť na slovenskom trhu hlavne vysokou úrovňou služieb, pričom špeciálny priestor venuje logistike. V Bratislave už doručuje tovar prostredníctvom vlastnej logistickej siete. "Ak si zákazník objedná tovar, ktorý mu doručí naša logistická služba, sme schopní vyjsť zákazníkovi v ústrety a dohodnúť si s ním čas a miesto dodávky podľa jeho potrieb," povedal regionálny manažér pre Slovensko Ladislav Csukás.
"Rozšírenie našej logistickej služby do ostatných krajov Slovenska je podmienené rozvojom slovenského internetového obchodu a hlavne rastom objednávok z mimobratislavských regiónov," dodal Csukás. V súčasnosti distribuuje Mall do týchto regiónov tovary štandardnou cestou a doručenie tovaru môže trvať maximálne 48 hodín.
Internetové stránky a logistickú sieť bude dopĺňať aj niekoľko "kamenných" obchodov. Tie budú slúžiť pre zákazníkov, ktorí majú potrebu si reálne obzrieť ponúkaný tovar, prípadne osobne vybaviť reklamáciu.
Platiť sa v súčasností dá na dobierku pri prevzatí tovaru alebo prevodom z bankového účtu. Už onedlho však bude možné platiť platobnou kartou priamo pri prevzatí tovaru a spoločnosť má vyvinutý aj vlastný systém internetového splátkového kalendára, ktorý sa bude vybavovať online.
Spoločnosť Mall vznikla v Českej republike pred 5 rokmi. Postupne sa prepracovala na lídra na českom trhu. Po rozšírení na Slovensko sa plánuje etablovať aj na maďarskom a poľskom trhu. V minulom roku dosiahla zisk pred zdanením 11,5 milióna CZK, čo je v prepočte približne 15 miliónov SKK. Obrat v rovnakom období medziročne vzrástol o 227 % z 269 miliónov v roku 2003 na 840 miliónov CZK v minulom roku. Od začiatku prevádzky využilo služby Mall viac ako 250 000 zákazníkov. Slovenská pobočka už dnes zamestnáva 5 pracovníkov na stály pracovný pomer a ďalšie rozšírenie je podmienené vývojom na trhu. V priebehu jedného roka by mala spoločnosť zamestnávať približne 15 pracovníkov.
(1 CZK = 1,314 SKK)