Blitzkrieg 2 - dojmy z preview verzie

Dvojka je tak nevďačné číslo, najmä ak ju nájdete za názvom hry. Človek nikdy nevie čo si má pod tým predstaviť a čo má očakávať. Ako dopadne pokračovanie úspešnej stratégie Blitzkrieg ešte nevieme, ale naše dojmy sú pozitívne.

Dvojka je tak nevďačné číslo, najmä ak ju nájdete za názvom hry. Človek nikdy nevie čo si má pod tým predstaviť a čo má očakávať. Niektorí vývojári to berú naozaj zodpovedne a s novým číslom sa nám väčšinou snažia ponúknuť aj novú hru s novou dušou. Na druhej strane barikády však stoja tí druhí, tí ktorí z nás chcú len vytiahnuť peniaze. Predhodia nám svoje staré dielo, premaľované novými farbami a s veľkou dávkou drzosti hovoria o super-hyper-skvelej novej hre, ale duša pri tom ostáva rovnaká.

Kam si zaradíme nový Blitzkrieg aj s tou jeho dvojkou? Žeby k tým zlým?

Nový začiatok, nové technológie, treba nový engine (nedávno som zistil, že sa v odbornej terminológii zvykne používať preložené slovné spojenie „herný stroj“, dosť to však reže uši, takže sa tomu budem radšej vyhýbať). Engine máme teda nový. Hneď zo začiatku treba povedať, že prekvapený alebo dokonca šokovaný nebude nikto z vás.

Grafická stránka nového Blitzkriegu je prijateľná. Textúry a efekty sú na RTS-ku dnešnej doby tak akurát, čo je ale dôležitejšie, je fakt, že náš starý dobrý Blitzkrieg  kompletne prechádza do 3D. Vozidlá budú vyzerať približne rovnako, možno o chlp lepšie. Prechod do 3D si naplno odniesli najmä vojaci, ktorí vyzerajú oveľa lepšie a čo je dôležitejšie oveľa lepšie sa hýbu, ich streľba, pohyb a umieranie sa podobá realite ako nikdy predtým. Domy, stromy, mosty a kamene to tak isto poriadne schytali, pretože v Blitzkrieg 2 sa bude dať zničiť takmer všetko.

Nový engine určite poteší, no ešte viac poteší aj jeho náročnosť. Pre optimálny chod by hráčom mali stačiť približne 2 GHz výkonu procesoru, 256 MB pamäte a dnes už archaická Geforce 3. Mal som možnosť vyskúšať si preview verziu tejto hry, takže vám môžem prezentovať aj zopár živých skúseností. Tie bohužiaľ nie sú veľmi pozitívne. Verzia hry, ktorú som dostal do rúk, nebola ešte asi optimalizovaná, pretože engine bugoval takmer na každom kroku a pri bojoch hra neskutočne sekala. Asi si s mojou grafickou kartou Blitzkrieg 2 veľmi neporozumel, predpokladám však, že vo finálnej verzii by sa to nikomu stávať nemalo.

Hmm... nový engine a žiadne iné zmeny? To sa dalo čakať! Ja som to tušil, že opäť pôjde o naše peňaženky!

Na prvý pohľad sa na hre okrem grafiky nič nezmenilo. Hoci prešla drobnými úpravami, interface a možnosti, ktoré poskytuje budú vyvolávať veľmi silnú nostalgiu. Po chvíľke vás však hra začne presviedčať, že nič sa neje také horúce ako sa to uvarí. Zo zoznamu noviniek stoja za zmienku najmä „hrdinovia“. Keďže sa dej odohráva počas Druhej Svetovej, autori využili pomenovanie velitelia. Budete ich môcť priradiť k nejakému druhu jednotiek a tým zlepšiť ich bojaschopnosť. So zvyšujúcimi sa skúsenosťami budú veliteľom pribúdať nové schopnosti, takže bojisko sa opäť o niečo oživí.

Pokiaľ ide o moje vlastné zážitky z hry, tak som začal mať po chvíľke pocit, že hrám Command & Conquer a nie Blitzkrieg. Hra bola oveľa jednoduchšia a boje oveľa dynamickejšie. Bohužiaľ však trošku na úkor reality, pretože napríklad tanky sa pri boji veselo hýbu a otáčajú a neobstoja na mieste ani chvíľku. Autori však sľubujú, že sa v pokračovaní pokúsia realite priblížiť o niečo bližšie. Uvidíme ako to všetko dopadne vo finálnej verzii, na preview verziu sa nikdy nedá spoliehať. Moje skúsenosti však mohli byť ovplyvnené aj tým, že som si kvôli problémami s grafikou (bugovalo aj hlavné menu) ani len nevedel zmeniť náročnosť hry.

Tak predsa len sa ľudia s Nival Interactive pokúsili posunúť vpred, že by som sa mýlil?

Blitzkrieg 2 by vo svojej finálnej verzii mala obsahovať niečo okolo 70 misií, 250 rôznych jednotiek, z toho 60 bude tvoriť len pechota a možnosť hrať za 3 strany (podľa informácií, ktoré som našiel na internete by v hre mali byť 4 strany, no v preview verzii, ktorú som už spomínal boli 3) a to U.S.A., Sovietsky Zväz a Nemecko (štvrtým národom mala byť Veľká Británia). To boli celkom príťažlivé čísla, čo poviete?

Budeme sa však venovať ďalším novinkám. Hoci misie majú veľmi podobné náplne a scenáre ako v predchádzajúcom Blitzkriegu, spôsob akým ich autori spojili do jednej kampane, je veľmi zaujímavý. K dispozícii budete mať vždy viac ako jednu misiu a nie všetky budete musieť splniť. No za splnené úlohy budete dostávať nové jednotky, staré sa vám vylepšia a velitelia budú opäť o niečo skúsenejší. Takže dostanete do rúk opäť trochu viac slobody. Slobodu budete mať aj pri výbere posíl. Tento krát už nebudete musieť čakať na nejaký skript, nové posily si budete môcť na bojisko posielať vy sami a v čase, ktorý vyhovuje vám. Samozrejme nie v neobmedzenom množstve. Vyzerá to tak, že za určitý čas budete môcť na bojisko poslať jednu jednotku podľa vášho výberu, čo znie veľmi zaujímavo. Vyzerá to tak, že budete mať v misiách nádej aj keď vám nevyjde útok a vaše tanky si vylámu zuby na nepriateľovej obrane.

Hmm, žeby tie rečí o tom, že nový Blitzkrieg bude bomba mali predsa len niečo do seba...

Aj po všetkých problémoch a opodstatnených obavách sa mi Blitzkrieg 2 veľmi pozdáva. Vyzerá to tak, že jedna z (bohužiaľ) najdôležitejších udalostí minulého storočia, bude opäť stvárnená v počítačovej hre. A aj tento krát to vyzerá tak, že pôjde o veľmi dobrú hru. Uvidíme čo budem rozprávať, respektíve písať približne o mesiac. Zatiaľ si všetci užívajte leto...

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  4. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  6. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 12 440
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 229
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 326
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 822
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 798
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 577
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 631
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 553
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 333
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 139

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop