Dvojka je tak nevďačné číslo, najmä ak ju nájdete za názvom hry. Človek nikdy nevie čo si má pod tým predstaviť a čo má očakávať. Niektorí vývojári to berú naozaj zodpovedne a s novým číslom sa nám väčšinou snažia ponúknuť aj novú hru s novou dušou. Na druhej strane barikády však stoja tí druhí, tí ktorí z nás chcú len vytiahnuť peniaze. Predhodia nám svoje staré dielo, premaľované novými farbami a s veľkou dávkou drzosti hovoria o super-hyper-skvelej novej hre, ale duša pri tom ostáva rovnaká.
Kam si zaradíme nový Blitzkrieg aj s tou jeho dvojkou? Žeby k tým zlým?
Nový začiatok, nové technológie, treba nový engine (nedávno som zistil, že sa v odbornej terminológii zvykne používať preložené slovné spojenie „herný stroj“, dosť to však reže uši, takže sa tomu budem radšej vyhýbať). Engine máme teda nový. Hneď zo začiatku treba povedať, že prekvapený alebo dokonca šokovaný nebude nikto z vás.
![]() |
Nový engine určite poteší, no ešte viac poteší aj jeho náročnosť. Pre optimálny chod by hráčom mali stačiť približne 2 GHz výkonu procesoru, 256 MB pamäte a dnes už archaická Geforce 3. Mal som možnosť vyskúšať si preview verziu tejto hry, takže vám môžem prezentovať aj zopár živých skúseností. Tie bohužiaľ nie sú veľmi pozitívne. Verzia hry, ktorú som dostal do rúk, nebola ešte asi optimalizovaná, pretože engine bugoval takmer na každom kroku a pri bojoch hra neskutočne sekala. Asi si s mojou grafickou kartou Blitzkrieg 2 veľmi neporozumel, predpokladám však, že vo finálnej verzii by sa to nikomu stávať nemalo.
Hmm... nový engine a žiadne iné zmeny? To sa dalo čakať! Ja som to tušil, že opäť pôjde o naše peňaženky!
Na prvý pohľad sa na hre okrem grafiky nič nezmenilo. Hoci prešla drobnými úpravami, interface a možnosti, ktoré poskytuje budú vyvolávať veľmi silnú nostalgiu. Po chvíľke vás však hra začne presviedčať, že nič sa neje také horúce ako sa to uvarí. Zo zoznamu noviniek stoja za zmienku najmä „hrdinovia“. Keďže sa dej odohráva počas Druhej Svetovej, autori využili pomenovanie velitelia. Budete ich môcť priradiť k nejakému druhu jednotiek a tým zlepšiť ich bojaschopnosť. So zvyšujúcimi sa skúsenosťami budú veliteľom pribúdať nové schopnosti, takže bojisko sa opäť o niečo oživí.
Pokiaľ ide o moje vlastné zážitky z hry, tak som začal mať po chvíľke pocit, že hrám Command & Conquer a nie Blitzkrieg. Hra bola oveľa jednoduchšia a boje oveľa dynamickejšie. Bohužiaľ však trošku na úkor reality, pretože napríklad tanky sa pri boji veselo hýbu a otáčajú a neobstoja na mieste ani chvíľku. Autori však sľubujú, že sa v pokračovaní pokúsia realite priblížiť o niečo bližšie. Uvidíme ako to všetko dopadne vo finálnej verzii, na preview verziu sa nikdy nedá spoliehať. Moje skúsenosti však mohli byť ovplyvnené aj tým, že som si kvôli problémami s grafikou (bugovalo aj hlavné menu) ani len nevedel zmeniť náročnosť hry.
Tak predsa len sa ľudia s Nival Interactive pokúsili posunúť vpred, že by som sa mýlil?
![]() |
Budeme sa však venovať ďalším novinkám. Hoci misie majú veľmi podobné náplne a scenáre ako v predchádzajúcom Blitzkriegu, spôsob akým ich autori spojili do jednej kampane, je veľmi zaujímavý. K dispozícii budete mať vždy viac ako jednu misiu a nie všetky budete musieť splniť. No za splnené úlohy budete dostávať nové jednotky, staré sa vám vylepšia a velitelia budú opäť o niečo skúsenejší. Takže dostanete do rúk opäť trochu viac slobody. Slobodu budete mať aj pri výbere posíl. Tento krát už nebudete musieť čakať na nejaký skript, nové posily si budete môcť na bojisko posielať vy sami a v čase, ktorý vyhovuje vám. Samozrejme nie v neobmedzenom množstve. Vyzerá to tak, že za určitý čas budete môcť na bojisko poslať jednu jednotku podľa vášho výberu, čo znie veľmi zaujímavo. Vyzerá to tak, že budete mať v misiách nádej aj keď vám nevyjde útok a vaše tanky si vylámu zuby na nepriateľovej obrane.
Hmm, žeby tie rečí o tom, že nový Blitzkrieg bude bomba mali predsa len niečo do seba...
Aj po všetkých problémoch a opodstatnených obavách sa mi Blitzkrieg 2 veľmi pozdáva. Vyzerá to tak, že jedna z (bohužiaľ) najdôležitejších udalostí minulého storočia, bude opäť stvárnená v počítačovej hre. A aj tento krát to vyzerá tak, že pôjde o veľmi dobrú hru. Uvidíme čo budem rozprávať, respektíve písať približne o mesiac. Zatiaľ si všetci užívajte leto...