Tokio 22. augusta (TASR) - Spoločnosť Sony Pictures Entertainment takmer strojnásobí ponuku tradičných japonských komiksov vo formátoch pre mobily, čím sa stane najväčším poskytovateľom "mang" pre Japoncov, ktorí zábavu hľadajú vo svojich telefónoch.
Sony tak bude ponúkať 300 titulov, čo je viac ako raz toľko ako dovedna poskytujú hlavní konkurenti - spoločnosti NTT Solmare a Toppan Publishing.
Spojenie mobilnej technológie s mangami - komiksami - veľmi populárnymi medzi všetkými vekovými skupinami Japoncov - predstavuje prirodzený vývoj v krajine, kde si ľudia do mobilov sťahujú hudbu, hry a dokonca aj romány.
"Mangy sú japonskou inštitúciou, ale pozeranie komiksov na mobilných telefónoch je úplne novou skúsenosťou," povedal hovorca Sony Hidekazu Tanaka.
Mobilné komiksy využívajú technológiu zvanú Comic Surfing, ktorú vyvinula v Tokiu sídliaca firma Celsys, ktorá zákazníkov prevádza mangami starostlivo vyrátanou rýchlosťou a následnosťou obrázkov.
Obrázky sú špeciálne tvorené tak, aby boli vhodné pre malé obrazovky telefónov. Počas akčných scén dramatickosť zvyšujú "vyskakujúce" obrázky a vibrácie. V krátkom čase sa objavia ak mobilové komiksy s vopred naprogramovanými zvukovými efektmi, povedal hovorca Toppan Publishing Kacunori Oniši.
Tanaka oznámil, že spoločnosť Sony podpísala exkluzívne zmluvy s desiatimi obľúbenými manga-umelcami, vrátane Šigeru Mizukiho - tvorcu Gegege no Kitaro, klasiky 70. rokov v ktorej chlapec-démon bojuje s príšerami. "Chceme získať užívateľov mobilov v strednom veku, ako aj tínedžerov," dodal Tanaka.
Napichnutie sa na trh fanúšikov mang môže byť lukratívnym obchodom. Japonský Nomura Research Institute odhaduje, že mangamaniaci v roku 2004 na komiksy minuli asi 100 miliárd jenov (906 miliónov dolárov).
Užívatelia mobilov platia 315 jenov (necelých 100 Sk) za stiahnutie piatich mang za mesiac. Autora si môžu zvoliť sami.
Sony plánuje v roku 2006 dať do obehu asi 300 titulov, ponuku plánujú výrazne rozšíriť aj NTT Solmare a Toppan.