SME

Auto Xiaomi s asistovanou jazdou malo nehodu, hlásia troch mŕtvych

V Číne havaroval model SU7 od Xiaomi.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

Spoločnosť Xiaomi potvrdila, že jedno z jej elektrických vozidiel SU7 sa stalo účastníkom nehody na rýchlostnej ceste v Číne.

Miestne médiá informujú, že pri nehode zomreli traja ľudia, čo pravdepodobne vyvolá dôkladnú kontrolu softvéru inteligentného riadenia, ktorý je nasadený v mnohých súčasných automobiloch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Klesajú akcie

Hodnota akcií technologického giganta v Hongkongu klesla až o 6,3 percenta a následne pri uzavretí burzy bola ešte o 5,5 percenta nižšie.

Akcie sa prepadli o takmer 18 percent, odkedy spoločnosť Xiaomi minulý týždeň získala približne 5,5 miliardy USD v rámci predaja akcií, aby pomohla financovať rozšírenie svojho podnikania v oblasti elektrických vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

„Investori môžu mať po správach o automobilovej nehode obavy o konkurencieschopnosť a perspektívu rastu spoločnosti Xiaomi,“ povedal Šen Meng, riaditeľ pekinskej investičnej banky Chanson & Co. Uskutočnenie predaja akcií „tiež nepriaznivo ovplyvnilo náladu“.

Na miesto nehody okamžite dorazila polícia v súčasnosti ju vyšetruje, došlo k nej na rýchlostnej ceste v provincii Anhui, informovala spoločnosť Xiaomi v príspevku na svojom účte Weibo.

Vyhlásenie spoločnosti Xiaomi neobsahovalo žiadne podrobnosti o obetiach na životoch alebo zranených a zástupcovia spoločnosti bezprostredne neodpovedali na ďalšie otázky.

Dal ruky z volantu

Podľa pôvodnej správy spoločnosti Xiaomi bola pokročilá asistenčná funkcia vozidla zapnutá menej ako 20 minút pred nehodou. Výstražné signály boli spustené, pretože vodič zrejme nedržal volant.

SkryťVypnúť reklamu

Niekoľko sekúnd po odoslaní ďalšieho upozornenia na prekážky na ceste, po ktorom vodič opäť prevzal kontrolu nad volantom, vozidlo narazilo do betónového ohradenia na okraji cesty.

Elektromobil po náraze zachvátili plamene, pričom z ohnivých dôsledkov zostali len niektoré časti vozidla, napríklad oceľový podvozok, uviedli miestne médiá.

Podľa marketingových materiálov spoločnosti Xiaomi dokáže funkcia Navigate na autopilote meniť jazdné pruhy, zrýchľovať vozidlo, zatáčať alebo brzdiť s minimálnym ľudským zásahom.

Spoločnosť však odporúča vodičom, aby zostali ostražití a sledovali dopravné podmienky, a pripomína, že „inteligentná jazda“ nie je to isté ako „samojazdenie“.

V Číne je nezákonné, aby vodiči spustili ruky z volantu, aj keď je zapnutá pokročilá asistencia vodiča.

SkryťVypnúť reklamu

Viaceré nehody

„Vozidlo Xiaomi, ktoré bolo účastníkom nehody, nepoužívalo batérie CATL," uviedla spoločnosť Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., ktorá je najväčším svetovým výrobcom batérií pre elektromobily.

Spoločnosť BYD Co., ďalší veľký čínsky výrobca batérií, uviedla, že akékoľvek konkrétne informácie o komponentoch „musí poskytnúť spoločnosť Xiaomi“. Dodala však, že jej jednotka FinDreams Battery poskytuje iba batériové články pre automobily Xiaomi, zatiaľ čo výrobca automobilov je zodpovedný za návrh samotného batériového bloku.

Asistenčné systémy pre vodiča, ktoré ponúka spoločnosť Xiaomi, známa skôr vďaka svojim smartfónom, a jej podobné spoločnosti ako Xpeng Inc. a Huawei v Číne, sú podobné technológii, ktorú spoločnosť Tesla Inc. predáva ako plne samojazdiacu.

SkryťVypnúť reklamu

Zavádzanie pokročilej asistenčnej technológie viedlo k obavám, že niektorí ľudia tejto technológii dôverujú až príliš a nevenujú pozornosť cestnej premávke. Spoločnosť Tesla čelila v USA niekoľkým vyšetrovaniam, či jej systém čiastočnej automatizácie nie je chybný po viacerých nehodách, z ktorých jedna bola smrteľná.

Americká automobilka bola tiež zapletená do významných nehôd v Číne, vrátane jednej z roku 2021, keď jedna majiteľka Tesly vyskočila na výstavné vozidlo na autosalóne v Šanghaji a kričala, že členovia jej rodiny takmer zomreli, pretože autu zlyhali brzdy.

Aj iné automobilky v Číne čelili kontrole, keď sa ich elektrické vozidlá stali účastníkmi nehôd. Na vznik požiarov v elektrických vozidlách môže mať vplyv viacero faktorov ako kvalita batérií a konštrukcia modulov, ako aj druh havárie a nárazu.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Nio Inc. so sídlom v Šanghaji v roku 2019 stiahla takmer 5 000 vozidiel po tom, ako z niekoľkých z nich začal náhle chrliť dym a plamene. Spoločnosť CATL nakoniec tvrdila, že kryt batérií v predmetných vozidlách nebol kompatibilný s typom článkov, ktoré dodala.

Nehoda elektromobilu by mohla byť ranou pre automobilové ambície spoločnosti Xiaomi. Svojím prechodom na elektrické vozidlá zaznamenala takmer okamžitý úspech a minulý mesiac zvýšila svoj cieľ predaja do roku 2025 na 350 000 kusov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Týždenný podcast o novinkách z vedy.


a 2 ďalší
Ilustračné foto.

Vedci predstavili inovatívny prístup k mužskej antikoncepcii.


SITA 5
Ilustračné foto.

V Číne havaroval model SU7 od Xiaomi.


18
Ilustračné foto.

Zoznam klávesových skratiek pre Word vám uľahčí prácu s textom aj písanie znakov a symbolov.


29
SkryťZatvoriť reklamu