Očakávajú, že špecifikáciu univerzálnej hernej platformy pre mobilné telefóny pomocou existujúcich aj vznikajúcich štandardov dokončia najneskôr v 3. štvrťroku.
Tento štandard bude spolupracovať so softvérovými nástrojmi CodeWarrior spoločnosti Metrowerks, ktoré softvéroví inžinieri použili pri hrách pre Sony Playstation 2, Nintendo GameCube a Palm OS. CodeWarrior navyše podporuje jazyky Java a Symbian a vo svete ho používa viac než 400 000 softvérových odborníkov.
Ericsson, Motorola a Siemens plánujú o prijatí nového štandardu rokovať s ďalšími výrobcami mobilných telefónov a infraštruktúry, s poskytovateľmi technologických platforiem, autormi hier, operátormi mobilných sietí a správcami systémov.
Firmy vzhľadom na slabý rast predaja mobilných telefónov a fakt, že množstvo telekomunikačných spoločností prepúšťa zamestnancov a redukuje prognózy rozvoja, považujú nový herný štandard za spôsob zvýšenia príťaživosti telefónov pre klienta a ziskovosti pre výrobcu.
Cieľom navrhovanej iniciatívy je rozšíriť zábavné funkcie v mobilnom telefóne o interaktívne hry, ktoré môžu podporiť dopyt po sieťach a zariadeniach ďalšej generácie. Podľa odhadov spoločností potenciálny trh dosahuje niekoľko miliárd dolárov. Zábava navyše prinesie väčšie, viacfarebné displeje s lepším rozlíšením, čo však vyvoláva otázky, načo vlastne spotrebitelia budú potrebovať mobilný telefón aj konzoly, typu Nintendo Game Boy.
Výrobcovia teraz stoja pred celým radom možností a nedostatočne otvorenou štandardnou platformou. Svoje úsilie zo začiatku preto zamerajú na dohodu o softvére, ktorý budú za nízky licenčný poplatok ponúkať softvérovým firmám. Cieľom aliancie bude zníženie nákladov na tvorbu hier, keďže príliš veľa spoločností v súčasnosti tvorí vlastné herné platformy, čo navyše triešti úsilie o modernizáciu existujúcej infraštruktúru.
* 1 sov