BRATISLAVA. Stovky klientov ČSOB banky začiatkom novembra nečakane zistili, že z ich bankových účtov zmizli stovky, v niektorých prípadoch až tisíce eur. Ide o staré platby v predajniach obchodnej siete Lidl. Viacerí nakupujúci však skončili so záporným zostatkom na bankovom účte.
Prvé hlásenia o probléme sa začali objavovať v pondelok. Podľa zasiahnutých klientov ide o platby stiahnuté za obdobie posledných mesiacov až jedného roka.
Banka klientov na situáciu vopred neupozornila, mohli sa tak dôvodne obávať, že sa im niekto nabúral do internetového bankovníctva a peniaze odcudzil. Nie je to tak. ČSOB aj Lidl pre denník SME potvrdili, že o situácii vedia – nejde o podvod či kompromitáciu bankových účtov slovenských klientov.
„V ojedinelých prípadoch môžu naši klienti v týchto dňoch zaevidovať odúčtovanie finančných prostriedkov za platby kartou u vybraných obchodníkov, ktoré boli realizované ešte v uplynulých mesiacoch, no z ich účtu zúčtované až s oneskorením v týchto dňoch,“ vysvetlila pre SME banka. Klientom sa ospravedlnila.