Svet v priebehu piatka zažil najväčší výpadok IT služieb v histórii a milióny počítačov po celom svete skončili s takzvanou modrou obrazovkou smrti. Výpadok okamžite pocítili letiská, banky, nemocnice alebo hromadná doprava.
„Nemyslím si, že je príliš skoro to nazvať: toto bude najväčší výpadok IT v histórii,“ napísal na sociálnej sieti X odborník na kybernetickú bezpečnosť Troy Hunt.
Počítačové systémy skolabovali od Brazílie, cez Európu až po Austráliu. Opraviť všetky systémy môže trvať aj niekoľko dní, najviac môžu dosahy výpadkov pocítiť ľudia cestujúci na dovolenky.
V článku sa dočítate:
- kde zasiahol výpadok zdravotníctvo a kde nevysiela televízia,
- kto je za výpadok zodpovedný,
- kedy sa podarí systémy opraviť,
- kde zrušili najviac letov a kde lety najviac meškajú?
1. Čo spôsobil piatkový výpadok počítačových systémov?
V Spojených štátoch, Británii, Austrálii či v Španielsku prestali fungovať banky, telekomunikačné firmy, letecké spoločnosti, zdravotnícke systémy, železnice alebo vysielanie televízie.
Problémy hlásia aj firmy na Slovensku – na letisku v Bratislave museli niektorých pasažierov vybavovať manuálne, spoločnosť Telekom hlásila do jednej nedostupné niektoré služby a zákaznícke linky, nedostupné boli aj niektoré webové služby poisťovne Allianz.
V USA na chvíľu uzemnili väčšinu letov, chaos trvá aj na letiskách v Amsterdame, Berlíne, Hongkongu či v Sydney. Hodinové rady pri odletoch evidovali v piatok v Londýne aj v Manchestri.