História fenoménu Pet Simulator X sa začala v roku 2018, keď vývojár s prezývkou Preston uverejnil jednoduché video, v ktorom po zelenej lúke pobehovala postavička a za ňou smiešne vyzerajúce zvieratko.
Aj napriek jednoduchej grafike a nie veľmi lákavému prostrediu si hru počas prvých 24 hodín vyskúšalo na platforme Roblox vyše 50-tisíc hráčov. Začiatky však neboli úplne bezproblémové. Skôr naopak.
Hľadanie optimálneho pomeru medzi zábavou zadarmo a možnosti zárobku pre vývojára nakoniec nedopadlo najlepšie a prvé pokračovanie si vyslúžilo viac kritiky ako pochvaly. Dôvodom bolo nie práve najlepšie ovládanie a prílišný dôraz na zisk.
Obrovský hit
Prelomové bolo až druhé pokračovanie Pet Simulator X. Aj keď ho vytvorili na rovnakom základe, malo lepšie vyvážený herný systém a nenásilne implementovaný systém mikrotransakcií.
Už pár dní po spustení hru hralo súčasne 100-tisíc hráčov, čo je skvelý výsledok nielen pre platformu Roblox. Hra sa k hráčom nedostala cez bežné kanály, je totiž zameraná na iný segment, ako sú bežné počítačové hry.
Aj deti sa k nej dostali len vďaka svojim obľúbeným youtuberom, prípadne krátkym videám na sociálnych sieťach.
Hra je prístupná pre všetky vekové kategórie, keďže v nej nenájdete žiadnu krv, súboje a ani násilie, a to zadarmo, na platforme Roblox. To však neznamená, že hra nič nestojí, a najmä malí hráči by sa radi dali zlákať na rýchlu zábavu namiesto časovo náročného úsilia.