V prvej desiatke 100 Top značiek si najviac polepšila Nokia

BRATISLAVA 26. júna (SITA) - V rámci prvej desiatky globálneho rebríčka 100 Top najhodnotnejších značiekprestížneho magazínu Business Week si v tomto roku najviac polepšila fínska spoločnosť Nokia, ktorá ...

BRATISLAVA 26. júna (SITA) - V rámci prvej desiatky globálneho rebríčka 100 Top najhodnotnejších značiekprestížneho magazínu Business Week si v tomto roku najviac polepšila fínska spoločnosť Nokia, ktorá sa posunula z minuloročného ôsmeho miesta o dve priečky nahor a zvýšila hodnotu svojej značky o 10 % na 26,452 mld. USD. Na prvých piatich miestach rebríčka značiek, ktorý zostavil magazín podľa metodiky spoločnosti Interbrand, sa poradie nezmenilo. Rovnako ako vlani prvé miesto v rebríčku patrí s najvyššou hodnotou značky na úrovni 67,525 mld. USD spoločnosti Cola-Cola. Za ňou nasledujú Microsoft, IBM, GE a Intel. Spomedzi týchto firiem zvýšila najviac hodnotu svojej značky firma GE, a síce o 7 % na 46,996 mld. USD.

O jednu priečku na siedme miesto poklesla v rámci prvej desiatky spoločnosť Disney, ktorej hodnota dosiahla 26,441 mld. USD. Firma McDonald's klesla taktiež o jedno miesto na ôsmu priečku. O 10 % si polepšila podľa magazínu japonská spoločnosť Toyota, ktorej hodnota dosiahla tento rok 24,837 mld. USD. Toyota naďalej zostala v rebríčku na deviatom mieste. Na desiatom mieste bola, rovnako ako v minulom roku, spoločnosť Marlboro s hodnotou značky 21,189 mld. USD.

O 10 % si pohoršil americký Hewlett-Packard, ktorého hodnota klesla na 18,866 mld. USD a umiestnil sa na 13. mieste. Až o 20 %, na 10,429 mld. USD vzrástla hodnota značky britskej finančnej inštitúcie HSBC, ktorá postúpila o štyri priečky na 29. miesto. Japonský elektrotechnický gigant Sony spadol tento rok v rebríčku Top značiek o osem priečok na 28. miesto, keď sa jeho hodnota znížila o 16 % na 10,754 mld. USD. Nemecký automobilový výrobca Volkswagen klesol v rebríčku na 56. priečku zo 48. miesta v roku 2004. Jeho hodnota klesla o 12 % a dosiahla 5,617 mld. USD.

Do rebríčka zaradil magazín v tomto roku aj nové značky, medzi ktoré patrila napríklad spoločnosť UPS. Tá sa s hodnotou 9,923 mld. USD zaradila na 32. miesto. Ďalším nováčikom bol Google na 38 mieste s hodnotou 8,461 mld. USD a švajčiarsky Novartis na 43. mieste s hodnotou 7,746 mld. USD. Na 84. priečke sa ako jedna z nových značiek umiestnila spoločnosť Hyundai s hodnotou 3,48 mld. USD.

Pri vytváraní rebríčka 100 Top značiek zvolil Business Week metodiku spoločnosti Interbrand, ktorá oceňuje značky podobným spôsobom ako analytici, teda na základe pravdepodobných budúcich výnosov. Odhady zisku sú potom prepočítané na dnešnú hodnotu, pričom sa berie do úvahy aj to, aká je pravdepodobnosť, že tieto zisky budú skutočne naplnené.

Metodika spoločnosti Interbrand zahŕňa pri zostavovaní rebríčka najhodnotnejších značiek na svete do výpočtov množstvo faktorov. Aby mohla byť značka do rebríčka vôbec zaradená, musí spĺňať niekoľko podmienok, a síce mať hodnotu vyššiu ako jedna miliarda USD, vytvárať najmenej tretinu zisku spoločnosti mimo domáceho trhu a zverejňovať marketingové a finančné údaje.


(1 USD = 32,273 SKK)


Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

KULTÚRA

Besson sa chytil do vlastnej pasce. Valerian nič nové nepriniesol

Najviac dostane ten, kto nič nečaká.

TECH

S partnerom nezdieľate iba posteľ, máte rovnaké baktérie

Mikroflóra z vnútra stehien odhalí vaše pohlavie.

Neprehliadnite tiež

OBJEKTÍV

Vlezie medzi sutiny aj do tela. Nový robot sa pohybuje ako vinič

Mäkký robot pomôže pri záchranárskych prácach či v medicíne.

Vedci opravili fyziku, protón je v skutočnosti ešte ľahší

Meranie je trikrát presnejšie ako doterajšie výsledky.

Z New Yorku do Washingtonu hyperloopom? Musk má vraj ústny súhlas

Bola by to gigantická stavba, najväčšia v USA.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 175
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 177
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 840
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 587
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 079
  6. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 012
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 992
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 597
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 142
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 709