SME

V prvej desiatke 100 Top značiek si najviac polepšila Nokia

BRATISLAVA 26. júna (SITA) - V rámci prvej desiatky globálneho rebríčka 100 Top najhodnotnejších značiekprestížneho magazínu Business Week si v tomto roku najviac polepšila fínska spoločnosť Nokia, ktorá ...

BRATISLAVA 26. júna (SITA) - V rámci prvej desiatky globálneho rebríčka 100 Top najhodnotnejších značiekprestížneho magazínu Business Week si v tomto roku najviac polepšila fínska spoločnosť Nokia, ktorá sa posunula z minuloročného ôsmeho miesta o dve priečky nahor a zvýšila hodnotu svojej značky o 10 % na 26,452 mld. USD. Na prvých piatich miestach rebríčka značiek, ktorý zostavil magazín podľa metodiky spoločnosti Interbrand, sa poradie nezmenilo. Rovnako ako vlani prvé miesto v rebríčku patrí s najvyššou hodnotou značky na úrovni 67,525 mld. USD spoločnosti Cola-Cola. Za ňou nasledujú Microsoft, IBM, GE a Intel. Spomedzi týchto firiem zvýšila najviac hodnotu svojej značky firma GE, a síce o 7 % na 46,996 mld. USD.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

O jednu priečku na siedme miesto poklesla v rámci prvej desiatky spoločnosť Disney, ktorej hodnota dosiahla 26,441 mld. USD. Firma McDonald's klesla taktiež o jedno miesto na ôsmu priečku. O 10 % si polepšila podľa magazínu japonská spoločnosť Toyota, ktorej hodnota dosiahla tento rok 24,837 mld. USD. Toyota naďalej zostala v rebríčku na deviatom mieste. Na desiatom mieste bola, rovnako ako v minulom roku, spoločnosť Marlboro s hodnotou značky 21,189 mld. USD.

O 10 % si pohoršil americký Hewlett-Packard, ktorého hodnota klesla na 18,866 mld. USD a umiestnil sa na 13. mieste. Až o 20 %, na 10,429 mld. USD vzrástla hodnota značky britskej finančnej inštitúcie HSBC, ktorá postúpila o štyri priečky na 29. miesto. Japonský elektrotechnický gigant Sony spadol tento rok v rebríčku Top značiek o osem priečok na 28. miesto, keď sa jeho hodnota znížila o 16 % na 10,754 mld. USD. Nemecký automobilový výrobca Volkswagen klesol v rebríčku na 56. priečku zo 48. miesta v roku 2004. Jeho hodnota klesla o 12 % a dosiahla 5,617 mld. USD.

SkryťVypnúť reklamu

Do rebríčka zaradil magazín v tomto roku aj nové značky, medzi ktoré patrila napríklad spoločnosť UPS. Tá sa s hodnotou 9,923 mld. USD zaradila na 32. miesto. Ďalším nováčikom bol Google na 38 mieste s hodnotou 8,461 mld. USD a švajčiarsky Novartis na 43. mieste s hodnotou 7,746 mld. USD. Na 84. priečke sa ako jedna z nových značiek umiestnila spoločnosť Hyundai s hodnotou 3,48 mld. USD.

Pri vytváraní rebríčka 100 Top značiek zvolil Business Week metodiku spoločnosti Interbrand, ktorá oceňuje značky podobným spôsobom ako analytici, teda na základe pravdepodobných budúcich výnosov. Odhady zisku sú potom prepočítané na dnešnú hodnotu, pričom sa berie do úvahy aj to, aká je pravdepodobnosť, že tieto zisky budú skutočne naplnené.

Metodika spoločnosti Interbrand zahŕňa pri zostavovaní rebríčka najhodnotnejších značiek na svete do výpočtov množstvo faktorov. Aby mohla byť značka do rebríčka vôbec zaradená, musí spĺňať niekoľko podmienok, a síce mať hodnotu vyššiu ako jedna miliarda USD, vytvárať najmenej tretinu zisku spoločnosti mimo domáceho trhu a zverejňovať marketingové a finančné údaje.

SkryťVypnúť reklamu

(1 USD = 32,273 SKK)


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


18
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


a 1 ďalší 1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 41

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 710
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 514
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 283
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 877
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 764
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 724
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 869
SkryťZatvoriť reklamu