Bratislava 26. júla (TASR) - Spoločnosti Ericsson a Napster uzatvorili globálne partnerstvo s cieľom ponúknuť prvú kompletnú úplne integrovanú službu poskytovania digitálnej hudby pre mobilných operátorov. V Európe by sa mala spustiť v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov.
Nová služba bude pod značkou Napster kombinovať prvky populárnej služby pre PC a personalizovanej služby poskytovania hudby od spoločnosti Ericsson. Táto služba patrí v súčasnosti k najpopulárnejším hudobným službám u mobilných operátorov.
Obchodný model počíta s účasťou mobilných operátorov na príjmoch a umožní im využiť príležitosť na rast v oblasti personalizovanej digitálnej zábavy cez mobilné telefóny a PC. Okrem hudby bude ponúkať aj zvonenia, zvučky, obrázky, tapety a obsah vo forme videa.
Nová služba bude podporovať koordinované sťahovanie digitálnej hudby cez bezdrôtové siete a PC vo forme predplateného prístupu alebo na objednávku. Iniciácia cez telefón zabezpečuje jednoduchý prístup k hudobnej knižnici pri prístupe cez mobil alebo PC.
Služba je kompatibilná so súčasnými modelmi telefónov a so súčasnými sieťami, dokáže však využiť aj technológiu ďalšej generácie, ktorú na trh prinášajú novšie zariadenia a vysokorýchlostné siete. Tak isto bude podporovať mobilné telefóny od všetkých významných výrobcov, ktorí podporujú ochranu obsahu so systémom riadenia digitálnych práv.
Čisté tržby švédskej spoločnosti Ericsson dosiahli výšku 38,4 miliardy SEK, čo je v prepočte 158,82 miliardy SKK. Čistý zisk za 1. polrok dosiahol výšku 10,5 miliardy SEK, pričom 2. štvrťrok sa na ňom podieľal 2,8 miliardami SEK. Ericsson poskytuje inovačné riešenia vo viac ako 140 krajinách.
Napster je najväčšia značka v oblasti digitálnej hudby. Ponúka predplatenú službu, ktorá umožňuje fanúšikom prístup k najväčšej a najpestrejšej online zbierke hudby. Napster je v súčasnosti dostupný v USA, Kanade a Veľkej Británii.
TASR o tom informovala špecialistka pre PR a marketingovú komunikáciu spoločnosti Ericsson, s. r. o., Lenka Ostadalová.
(1 SEK = 4,136)