KOŠICE, 20. júla (SITA) – Na linke tiesňového volania 112 Integrovaného záchranného systému (IZS) v Košiciach zaevidujú v priebehu 24 hodín 2 500 až 4 500 volaní, informoval dnes na tlačovej besede vedúci oddelenia krízového riadenia a IZS KÚ Štefan Košík. Uviedol, že sa zvýšil počet oprávnených volaní na 3,5 % až 6,5 %. Od 1. júla 2003, keď začal IZS fungovať, na košický dispečing volali viac ako dva milióny ľudí. Od septembra už bude možné na tiesňové volania posielať aj oznámenia e-mailom a SMS.
"Ľudia z Košického kraja si už zvykli volať na číslo 112. Pomer volaní na toto číslo a klasické čísla zdravotníkov, polície a hasičov je dva ku jednej v prospech čísla 112,“ uviedol Košík. Na ilustráciu uviedol, že aj vo vyspelých krajinách EÚ tvorí počet oprávnených volaní na číslo 112 približne 21 percent z celkového počtu a vyslovil presvedčenie, že aj u nás bude počet neoprávnených volaní postupne klesať. V tejto súvislosti uviedol, že je problematické stíhať ľudí, ktorí zneužívajú linku tiesňového volania. Parlament sa po prázdninách bude zaoberať novelou zákona o IZS, ktorá reaguje na niektoré skúsenosti a poznatky z doterajšej praxe, i na legislatívne zmeny upravujúce činnosť jednotlivých zložiek – zdravotníctva, polície a Hasičského a záchranného zboru.
Prednosta Krajského úradu v Košiciach Ján Dolný informoval o postupnom dobudovaní strediska, ktoré má byť podľa zákona komplexne vybudované do júla 2007. ,,Stredisko treba dobudovať materiálne, technicky a personálne. Pokiaľ budeme mať k dispozícii potrebné prostriedky, košické koordinačné stredisko IZS chceme vybudovať skôr, aby sa koncom roka 2006 začala už skúšobná prevádzka,“ povedal Dolný. Podľa jeho vyjadrenia dobudovanie košického IZS si vyžiada náklady okolo šesť miliónov korún bez technologickej časti, ktorú zabezpečí ministerstvo vnútra.