Bratislava 20. júla (TASR) - Počas festivalu Bažant Pohoda obaja mobilní operátori posilnili svoje siete, napriek tomu sa hlavne vo večerných hodinách návštevníci festivalu nemohli nikam dovolať.
Po skončení koncertov sa ľudia snažili vo vyše 20 tisícovom dave nájsť svojich známych, no nedarilo sa im to aj kvôli výpadkom mobilnej siete. Na festivale boli aj zástupcovia oboch mobilných operátorov. "Napriek vysokému počtu účastníkov na festivale neboli zaznamenané žiadne nedostatky ani dočasné zníženia kvality mobilnej komunikácie v našej sieti," uviedol pre TASR hovorca T-Mobile Juraj Droba. Hovorca Orange Peter Tóth tvrdí, že miera úspešnosti spojenia hovorov vo večerných hodinách, teda v čase absolútnej špičky, v sieti spoločnosti na festivale dosiahla približne 80 percent. Spoločnosť po prvýkrát v histórii využila na zabezpečenie pokrytia na podujatí dve mobilné základňové stanice a v areáli trenčianskeho letiska vybudovala mobilnú sieť, ktorej kapacita bola porovnateľná so sieťou pokrývajúcou 25-tisícové mesto. Podľa Tótha počas dvoch festivalových dní uskutočnili zákazníci Orangeu na festivale viac ako 400 tisíc telefonátov a poslali viac ako 220 tisíc sms-správ.
Výpadky mobilných sietí narobili problémy aj novinárom, ktorí sa nevedeli skontaktovať s kolegami na festivale ani v redakciách. Kuriozitou je, že sms s termínom rozhovoru so skupinou Garbage dorazila istej novinárke v pondelok napoludnie, o deň a pol neskôr, ako sa kapela zastavila na Slovensku. Tóth hovorí, že v prípade sms-správ bolo možné v čase špičky registrovať v niektorých prípadoch niekoľkominútové zdržanie, všetky správy však dorazili. Telefónne automaty pevnej siete sa na letisku nenachádzali.