jeho presná príčina bude známa po ukončení analýz," povedal hovorca firmy Peter Tóth.
Podľa oficiálneho stanoviska, ktoré firma publikovala v pondelok 11. júla po odstránení poruchy, výpadok spôsobili faktory, ktoré Orange nemohol ovplyvniť a porucha v ústredni súvisela pravdepodobne so zásahom blesku v okolí zariadenia.
Podľa nasledujúceho vyjadrenia Libora Malotu, riaditeľa Úseku služieb zákazníkom, bola sťažená dostupnosť vybraných telekomunikačných služieb v regióne Bratislavy, Dunajskej Stredy a Nových Zámkov spôsobená softvérovou poruchou ústredne.
"Od roku 2002 máme v spoločnosti pripravený a implementovaný tzv. Technický Disaster Recovery Plan, ktorý rieši zabezpečenie prevádzky siete v porovnateľnej kvalite, napríklad pri výpadku jednej ústredne," informovala spoločnosť Orange vo svojej výročnej správe za minulý rok. Na otázku, či sa tento plán vzťahuje aj na prípady, akým bol výpadok z 11. júla, hovorca Orangeu neodpovedal.
Keďže firma nepozná presný dôvod výpadku siete, nechcel hovorca komentovať ani otázky súvisiace s odškodnením klientov, ktoré je závislé práve od príčiny výpadku siete. Podľa zákona aj všeobecných zmluvných podmienok operátor nenesie zodpovednosť za výpadky, ktoré boli spôsobené napríklad poveternostnými faktormi a ktoré nemohol ovplyvniť. (sita)