Zistenia sú skutočne alarmujúce. Až 11 percent používateľov si objednalo produkty avizované prostredníctvom spamu a až 9 percent respondentov takýmto spôsobom prišlo o peniaze. Prieskum spoločnosti Radicati Group dokonca odhalil, že až 39 percent respondentov zo zvedavosti kliká na odkazy v nevyžiadanej pošte, pričom si vôbec neuvedomujú aké riziká im hrozia.
Okrem toho, že je overená existencia ich poštovej schránky a skutočnosť, že doručenú poštu ktosi číta, odkazy väčšinou otvárajú webové stránky, pomocou ktorých sa do počítača môžu nainštalovať rôzne špiónske softvéry a vírusy.
Kým si koncoví používatelia nezačnú uvedomovať hrozbu ktorú so sebou prináša spam, poskytovatelia internetu a veľké nadnárodné firmy budú zbytočne proti tomuto fenoménu bojovať.
Autor: mg