nam. Tvrdí to skupina amerických vedcov, o ktorých výskume píše na svojom webe časopis New Scientist.
Benjamin Gross z Illinoiskej univerzity sa s kolegami zameral na štúdium chovania a príčin, ktoré vedú ľudí k preposielaniu e-mailov, ktoré obdržali od niekoho iného. Z rozhovorov s nimi vyplynulo, že táto činnosť hrá veľmi dôležitú úlohu pri budovaní a udržiavaní moderných spoločenských zväzkov i napriek tomu, že jej špecialisti doposiaľ venujú iba málo pozornosti.
Napríklad zaslanie zábavného alebo zaujímavého "odkazu" - webovej adresy, na ktorej sa po kliknutí odporúčaná stránka otvorí dáva najavo, že človek myslí i na ostatných a je si vedomý toho, čo majú radi - uviedol Gross. Akonáhle však niekto prepošle zastaralý alebo bezvýznamný odkaz, stráca v očiach príjemcu spoločenskú pozíciu. Pokiaľ to robia dlhodobo a ich prílohy sú stále "out", vedie to k tomu, že si príjemca jeho e-maily filtruje a dáva im menšiu prioritu. Tejto štúdii sa venoval i Marc Smith z výskumného centra spoločnosti Microsoft v Redmonde.
Silu sociálnych sietí medzi takýmito e-mailovými skupinami, ktorých členovia si navzájom preposielajú správy už samozrejme objavili i marketingové firmy, ktoré sa do nich často snažia "nabúrať" a využiť ich k propagačným kampaniam. Závery štúdie budú prezentované na 2. konferencii o e-maile a boji s nevyžiadanou poštou, ktorá sa v Kalifornii uskutoční 21. júla.