Skupinu reklamných bilbordov chce na nízku obežnú dráhu okolo Zeme umiestniť zatiaľ neidentifikovaná americká spoločnosť. Tieto reklamné pútače by v noci vďaka odrazu slnečných lúčov žiarili podobne ako Mesiac a mali by pre pozorovateľa zo Zeme i jeho veľkosť. Boli by neprehliadnuteľné pre stámilióny ľudí po celom svete.
Denník Financial Times v tom vidí spojitosť s neochotou televíznych divákov sledovať reklamy. Ľudia si televízne programy často nahrávajú a sledujú ich až zo záznamu, a reklamné bloky iba rýchlo prebehnú. Niektoré digitálne zariadenia už dokážu reklamné vstupy zo záznamu rovno odfiltrovať. Preto inzerenti hľadajú pre reklamu nové miesta. Pribúdajú vonkajšie bilbordy a logicky rastie tlak inzerentov na to, aby mohli umiestňovať reklamu rovno do vesmíru.
Americký Federálny úrad pre letectvo (FAA), ktorý je tiež regulačnou inštitúciou pre vypúšťanie komerčných rakiet v USA, nechce reklamu vo vesmíre povoliť, pretože ju považuje za "dotieravú". Dodáva, že umelé svietiace objekty by narušili astronómom pozorovanie oblohy. FAA navrhol vydať vládnu vyhlášku, ktorá by americkým firmám zakázala vypúšťať akékoľvek reklamné bilbordy do kozmického priestoru. Či tento návrh uspeje, sa ukáže v ďalších mesiacoch.
Autor: jet