SOCOM 3: U.S. Navy Seals 3 – elitní tuleni opäť v akcii

Keďže SOCOM 2 bol pôvodne plánovaný ako datadisk k SOCOM 1, neprítomnosť nových herných prvkov a vylepšení sa dala ako-tak akceptovať. Plnohodnotným pokračovaním SOCOM 1 sa tak vlastne stáva až SOCOM 3, ktorého príprava momentálne vrcholí. V našom preview

Keďže SOCOM 2 bol pôvodne plánovaný ako datadisk k SOCOM 1, neprítomnosť nových herných prvkov a vylepšení sa dala ako-tak akceptovať. Plnohodnotným pokračovaním SOCOM 1 sa tak vlastne stáva až SOCOM 3, ktorého príprava momentálne vrcholí. Všetci fanúšikovia série sú isto zvedaví, s čím novým a zaujímavým Zipper Interactive príde. Fakt, že na vývoji tretieho dielu pracuje takmer dvojnásobný počet ľudí, než sa zúčastnilo na tvorbe predchádzajúceho dielu, indikuje starostlivosť, ktorú autori venujú tvorbe nového dielu.

Na rozdiel od SOCOM 2, ktorý oproti prvému dielu priniesol iba minimum vylepšení a zmien, pristúpili autori pri treťom diele k radikálnym úpravám. Tieto by mali zahŕňať predovšetkým interaktivitu vody, veď čo by to bolo za "tuleňa", keby sa nemohol vrhnúť do vody a ovládanie vozidiel. Úrovne sú 6-krát rozsiahlejšie než tie v SOCOM 2, takže nám dobre padnú bohato rozosiate checkpointy v úrovni, vrátane save pointov, kde bude možné uložiť postup v hre. Ďalšou novinkou je integrácia rozhrania Operations Control Network, s cieľom zvýšenia reálnosti simulácie života príslušníkov SEAL. Medzi misiami sa totiž "tulene" ocitajú na palube transportného Herkulesa (C-130) a prostredníctvom OCN dostávajú informácie o misii v reálnom čase počas letu k cieľu. Jednoducho, budete sa cítiť ešte viac skutočný príslušník SEAL, keďže bude prežívať presne to čo on.

AUTENTICKOSŤ
Dôležitá vlastnosť, na ktorej úspešne stavala séria SOCOM už od počiatku. A v tejto línii úspešne pokračuje i naďalej. Na rozdiel od minulosti, kedy si autori vystačili s fotkami a materiálmi dostupnými cez internet, vydal sa malý tým vybavený digitálnymi foťákmi na cesty. Poctivo strávili desiatku dní v každej v krajine, v ktorej sa SOCOM 3 odohráva a zhotovili tisícky fotiek, ktoré zachytávajú tie najmenšie detaily v každom regióne. Tými sú Poľsko, Maroko a Bangladéš. Súčasťou vyslaného tímu bol i zvukár od Sony, ktorý zabezpečil nahranie charakteristických zvukov v pozadí každého prostredia. Súzvuk s realitou zabezpečil ďalší tím zvukárov, ktorý zhotovil záznamy bojovej reči skutočných príslušníkov US Navy Seals, rovnako ako zaznamenal zvuky zbraní a vozidiel použitých v hre.

VODA
Interaktívna voda, umožňujúca plávanie a potápanie, to bol dôležitý taktický prvok, ktorý citeľne chýbal sérii SOCOM. Tak ako je námorník zviazaný so svojou loďou, je tuleň (seal) zviazaný s vodou. V prvých dvoch dieloch to bola iba voda v čutorách vojakov tímu, no v SOCOM 3 si budú môcť tulene po prvý raz skutočne namočiť labky. Taktické využitie vody je veľmi dôležité pri infiltrácií. V SOCOM 3 budete môcť využívať vodu na ukrytie pred prenasledovateľmi, na tiché priblíženie k stráži, či len na bohapusté jašenie :).

VOZIDLÁ
Konečne došlo aj na SOCOM. Prvok, ktorý už obsahuje každá druhá hra a ktorý je neoceniteľnou súčasťou taktiky a vedenia bojovej činnosti. Jednotlivé misie boli navrhnuté tak, aby využitie vozidiel tvorilo plnohodnotnú súčasť efektívneho plnenia misie. Ovládateľné vozidlá, ktorých bude v hre dobrých 20 kúskov. Či už pôjde o pancierových Hummerov, alebo o rýchle vznášadlá. Samozrejme, že do vozidla bude možné napratať viac než jedného človeka, takže si budete môcť zvoliť sedadlo, buď za volantom alebo za guľometom, obrazne povedané. Budete však môcť rozdeliť tím, pričom každá dvojica (Able a Bravo) bude v inom vozidle. No vozidlami bude disponovať i protivník, ktorý ich bude rovnako účinne a snaživo využívať proti vám, pričom môžeme isto rátať s ťažkými váhami, akými istotne sú obrnené transportéry, či tanky. Pozitívnu bodku na záver, každé vozidlo, ktoré sa nachádza v hre (a nie je zničené) bude možné využiť.

ZBRANE
Zbrane, veľa zbraní. Pre vojaka nie sú zbrane obdivovanými predmetmi, či personalizovanými priateľkami, jednoducho a prosto, sú jeho pracovnými nástrojmi. Týchto je v SOCOM 3 na 30, plus 20 kusov prídavných zariadení, pomocou ktorých je možné si zbrane prispôsobovať. Tieto zahŕňajú zameriavacie ďalekohľady, tlmiče, laserové zameriavače, vrhače granátov a pod. Prispôsobovanie zbraní predstavuje ďalší taktický prvok v hre. Montáž granátometu síce pridá na palebnej sile, no jeho hmotnosť, vrátane streliva, sa na bojisku prejaví. Naviac určité kombinácie sú účinnejšie v boji zblízka, iné sa zase prejavia na dlhšie vzdialenosti. K tomuto treba prihliadať pri vyzbrojovaní členov tímu, keďže každý z nich môže mať naraz pri sebe iba tri zbrane. Denná doba misie predstavuje tiež významný faktor, keďže počas dna nemusíte mať vo výbave prístroje nočného videnia a namiesto nich môžete niesť napríklad viac munície. Taktiež sa prehĺbili rozdiely vo všeobecnej účinnosti medzi zbraňami rôznych kategórií, rovnako ako medzi zbraňami "tuleňov" (presnejšie) a zbraňami teroristov (ničivejšie).

U(MELÁ) I(NTELIGENCIA)
Ako v každom pokračovaní, i tu autori zapracovali na UI protivníkov. Dôraz položili na efektívnejšie využitie prostredia, čo v konečnom dôsledku znamená to, že protivníci sa budú lepšie kryť a prostredie budú dôslednejšie využívať k taktickým manévrom. V SOCOM 3 bude každá postava charakterizovaná dvoma rozdielnymi typmi inteligencie – vycvičenosť a odvaha. Toto rozdelenie bude možné využiť priamo v hre, napr. keď identifikujete a eliminujete nepriateľského veliteľa s vysokou úrovňou vycvičenosti, jemu podriadených teroristov s nižšou úrovňou vycvičenosti bude možné ľahšie zneškodniť. Podobne, ak terorista s nízkou úrovňou odvahy bude svedkom bleskovej eliminácie svojich súdruhov, je isté, že jeho bojová efektivita rapídne poklesne (napr. nižšia presnosť streľby). UI príslušníkov SEAL bola tiež vylepšená, nielen kvôli pridaniu nových taktických prvkov a ich účelného využitia, ale hlavne kvôli zlepšeniu ich účinnosti v boji.

Ak sa ľudom so Zipperu podarí zachovať hrateľnosť na súčasnej úrovni a úspešne integrovať uvedené nové prvky, bude SOCOM 3 nielen najlepšou hrou v sérii, ale i celkovo na poli konzolových vojenských taktických strieľačiek. Vydanie je plánované na jeseň tohto roku.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Dolly pred dvadsiatimi rokmi otvorila cestu pre klony. Prečo nikdy neprišli?

Klonované zvieratá sa dnes používajú na výskum, ale aj na mäso.

Tancujúce lemury a najvzácnejšia kačka. Ako vyzerajú zvieratá, ktoré žijú iba na Madagaskare

Tri štvrtiny zo všetkých druhov na ostrove nežije nikde inde na svete.

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

V Číne začínajú používať robotických policajtov

Kde treba šikovné oko a nie ruky pre zásah, tam hliadkujú roboty.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 608
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 086
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 354
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 427
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 385
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 879
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 595
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 463
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 438
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 859

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop