Divoký Západ ako ho nepoznáme. Aj tak by sa dala popísať strieľačka z vlastného pohľadu - Gun Warrior. Každá minca má dve strany a recenzovaný subjekt nám ukazuje práve tú odvrátenú. Poďme sa však pozrieť bližšie na riedky chrup a nechajme prehovoriť zápisky z hrania neskúseného greenhorna.
Milí čitatelia, práve dnes nastal ten prelomový okamih a moja dušička sa môže tešiť z nového prírastku do rodiny westernových FPSiek. Dead Man´s Hand nebola žiadna pecka, ale ja som jej nedokázal odolať. Pri inštalácii som si pohľadom premeriaval svoje dva kolty, láskal som sa s nimi a keď sa ozval zvonec, inštalovaniu súborov bol koniec, preniesol som sa na americké prérie. Príbeh má asi rovnakú hodnotu ako posledných päť minút akejkoľvek telenovely, čo je rana pod pás. Boxerom. Ale nevadí, ideme pomstiť smrť brata. Lepšie ako nič, aj keď si dokážem predstaviť čokoľvek iné a dokonca si dovolím tvrdiť, že i tento text bude mať väčšiu literárnu hodnotu ako kostrbatá story. Nič to chlapci, nič to za to, vrhneme sa už konečne na samotné hranie. Nadržaný klikám na položku nová hra a ocitám sa v dome, kde ma ostreľujú neustále sa rodiaci banditi. Neviem prečo, neviem odkiaľ ich je ako nakakaných, neviem, prečo mi idú po krku, ale veď život je plný prekvapení. Pokúšam sa spraviť prvý krok a vtedy ma hra ovalí silou dva týždne nosených ponožiek. Toto je budget. Toto je nepodarený budget! Viete si predstaviť horšiu kombináciu? Dobre, keď som miešal fernet s pivom, tiež to nebolo bohviečo... Ale prečo mi sprznili moje obľúbené westernovky? Prečo hlavný hrdina Cole kráča ako spomalený film, navyše zrejme ešte nevyspal včerajšiu opicu. Fajn, simulátor chromého hrdinu tu dlho nebol, tak naň nebudeme zbytočne flusať síru.
Tak si chodím po mestečku, tu máme vláčik, tu znovu mestečko a na záver dedinku. Chladnokrvne prechádzam nehorázne obmedzeným priestorom, banditi sa vynárajú zrazu na rovnakých miestach a to je všetko. Chcete vziať inú zbraň? Streľte do kocky (alias bonusu), ktorá sa náhodne objavuje v momentálne aktívnej oblasti. Chcete si doplniť zdravie? Streľte do kocky s červeným krížom, ktorá sa náhodne objavuje v momentálne aktívnej oblasti. Chcete si ešte stále uchovať svoje duševné zdravia na terajšej úrovni? Oblúkom sa tejto hre vyhnite alebo si vystreľte mozog a ukončíte tak svoje trápenie.
Šesťranový kolt, automatický revolver, dvojitý automatický revolver, peacemaker kolt, winchestrovka, lovecká puška, brokovnica a sniperka. Pekný výber. Dobre, kecám blbosti. Chýbala mi tu zbraň nablízko, predsa každý kovboj mal svoju rybičku. Na moje prekvapenie sa každá zbraň líši rýchlosťou nabíjania, svojou silou a obsahom zásobníka. Nepriateľských týpkov je 30 druhov, ale všetci sú rovnako tupí. Výnimku tvoria bossovia, ktorí sú síce rovnako tupí, ale vydržia oveľa dlhšie.
Málokedy váham nad písaním ďalšieho odstavcu, ale teraz som v pomykove. Neslušné slová, derúce sa na klávesnicu musím vymazávať. Tak neprirodzenú strieľačku z vlastného pohľadu som hádam ešte v živote nehral. Oživením by mohli byť súboje jeden na jedného. Určite to poznáte, dvanásta hodina odbila, pred barom stojí dvojica a kto tasí rýchlejšie, prežíva. Čo si budeme nahovárať, oživenie to vôbec nie je. Aby som v sebe zbytočne už nedusil svoje dojmy z hrania, poberieme sa pekne do hodnotiacej časti, kde si môžem konečne uľaviť.
GRAFIKA 3 / 10
Úvodná animácia nevyzerala až tak zle, dokonca som nadobudol pocit, že sa konečne chystá niečo poriadne. Keď som sa ocitol priamo v hre, doslova do kolien ma dostala nevýrazná grafika, textúry takmer bez detailov, plne neinteraktívne prostredie, kopec hluchých miest, hrubé prechody medzi objektmi, žiadny antialiasing, žiadne lesklé plochy. Akoby som sa presunul pár rokov v čase späť. Grafik sa zrejme učil pracovať v Skicári, je to super vec, ale nemusí nám to dokazovať hrou. Dizajn úrovní dosahuje maximálnej úrovne jednoduchosti, animácie postáv nejedného rozosmejú. Dosť naštve nemožnosť preskočenia animovanej sekvencie pri pištolníckych súbojoch, kedy sa cca 20 sekúnd pozeráte na atmosféru bičujúcu animačku a za ďalších 5 sekúnd odbachnete nepriateľa. Hm, atmosféru to zrovna nebičuje, ale moje nervy určite áno. Ešte nie je všetkých zverstiev koniec, kolízia objektov sa v Gun Warriorovi cíti ako doma. Zdravie strácate aj keď vás nepriateľ nemôže zasiahnuť kvôli prekážke, možno majú nejaký super druh munície, ale skôr by som to hodil na prasácke programovanie.
INTERFACE 2 / 10
Ovládanie som si dovolil spojiť s postihnutým pohybom hrdinu. Všetko akoby bežalo spomalene. Pohyb a streľba sa ovláda klasicky, novinkou je, že je akoby pomalé. Vrcholom všetkého je nabíjanie zbrane. Nie, ono nie je pomalé, ono je POMALÉ. Keď som sa pozeral ako si v pohode Cole pchá jeden náboj po druhom do zásobníku, okamžite som si pomyslel, že by som to zvládol oveľa rýchlejšie aj nohami. Že to do neho šije ožratý vagabund, to ho vôbec nekaká, veď si treba zvýšiť hladinu olova v tele. Potom má však chudák recenzent chuť zvýšiť si hladinu alkoholu v krvi.
HRATEĽNOSŤ 2 / 10
No podľa doteraz odznených slov asi nebude najlepšie tvrdiť, že sa to hrá úžasne, atmosféra je pohlcujúca, cítite sa akoby skutočne priamo na mieste činu, nevnímate skutočný čas, lebo vás hra dostala. Ale znie to fajn, to musíte uznať. Neskutočné trápenie zo všetkých položiek vrcholí práve v hodnotení hrateľnosti. Chcel som nájsť aspoň jediný klad vyzdvihujúci hrateľnosť o stupienok vyššie ako je minimálne hodnotenie, ale napadla ma len možnosť ukončenia hry stlačením ALT + F4. Aj to sa ráta, preto dostane Gun Warrior pekne celú hviezdičku. Nie, skutočne tie hodnotenia neťahám z brucha.
MULTIPLAYER
Nevšimol som si ho v menu, takže sa zrejme v hre nevyskytuje.
ZVUKOVÉ EFEKTY 2 / 10
Hlavný hrdina toho veľa nenahovorí, svoje kroky nepočujete, občas zakričí protivník extra drsnú hlášku, z ktorej pustíte do gatí, inak vnímate len streľbu a to je všetko. Animácie sú chvalabohu nadabované, ale kvalita ako celku je nevalná.
HUDBA 2 / 10
Pri písaní recenzie sa vždy snažím pustiť si hudbu k danej hre. Gun Warrior nebol výnimkou, ale skladby k tomuto titulu som vydržal počúvať asi 20 minút, pričom som viac než rázne vypol reproduktory, ktorým sa týmto ospravedlňujem. Tri, či štyri kratučké skladby nevalnej kvality neukoja moje chúťky, ale dokonale pripravia masového vraha na ďalšiu prácičku. Melódie sa snažia byť dobové, ale to si radšej vypočujem novú hitovku od toho spievajúceho kaderníka z Košíc. Alebo si radšej odrežem uši.
NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 2 / 10
Protivníci sú tupé hovädá, s tým nič nenarobíme. Dokážu pribehnúť na miesto X, kde si čupnú a strieľajú alebo stoja a strieľajú. Občas sa nájde greenhorn, ktorý je schopný sa za prekážku aj ukryť, ale odpicnúť sa nechá každý, odpor nekladie nik. Problémom nie je teda odstreliť protivníka, ale vôbec ho v nevýraznom prostredí nájsť. Pomôcť vám má radar v pravom dolnom rohu, ten však skôr metie. Druhým problémom je niekedy príliš veľa nepriateľov v jednom momente na scéne. Keď sa na mňa zrazu vyrojili asi šiesti pištoľníci, stihol som do pekla poslať polovicu a otrčil som kopytá. Keďže uloženie pozície funguje len na začiatku úrovne (ktoré sú mimochodom až štyri), dosť to naštve. Voľba obtiažnosti je tak voľbou poníženia vašeho ega.
ZÁVEREČNÝ VERDIKT 2 / 10
Nič moc. Lenže ja som v osudný deň prevzatia tohto satanovho dielka do rúk chcel byť kovbojom. Chcel som byť drsný, vulgárny a oslňujúci. Chvalabohu, že fľaša tequily stojí len pár stoviek a môj sen sa mi splnil. Nie však vďaka nepodarku s názvom Gun Warrior.