Úspešnosť hier sa nedá prehliadnuť a po úbohých konverziách film - hra (česť výnimkám, napr. Blade Runner) sa v poslednom čase začínajú objavovať zmienky aj o opačných prevodoch. Kvalitná a hlavne dobre predávajúca sa hra má veľkú šancu, že sa dostane na filmové plátna. Po prepadákoch Wing Commander, Tomb Raider a Resident Evil sa hráči obávajú o česť napríklad Dooma alebo Xboxovej hitovky Halo. Tento vlajkový projekt konzoly od Microsoftu ohromil nejedného hráča, PC verzia prišla s výrazným meškaním, avšak i tak bola napriek stereotypným interiérom hrateľnou strieľačkou. Druhý diel trhal na Xboxe všetky rekordy v predajnosti, nikoho nesmie prekvapiť snaha o filmové spracovanie projektu o vojakovi s futuristickým brnením (po čase sa dokáže opraviť - rovnaký princíp využíva napríklad aj nedávno vydaný Pariah). Microsoft (distribútor) a Bungie (vývojár) nechceli predať licenciu lacno a po rokovaniach sa úspešnými stali Universal Pictures a 20th Century Fox. Prvý menovaný sa postará o distribúciu v USA a 20th Century Fox má na starosti zvyšok sveta. O scénar sa postaral Alex Garland (28 Days Later), ktorého poveril touto úlohou samotný Microsoft a všemocný gigant musel príbeh schváliť. Firma Billa Gatesa ďalej požaduje buď 15% podiel zo zisku alebo 10 miliónov dolárov na ruku. Nejde o žiadnu obrovskú sumu, ale aspoň badať snahu o zdvihnutie kvality titulu. Ďalšou nutnosťou je minimálny rozpočet na film (75 miliónov dolárov - bez nákladov na protagonistov a režiséra). Možno práve tieto kroky vedú ku kvalitnému spracovaniu filmu podľa hry. A veríme, že sa za ďalší prevod nebudeme hanbiť ako v minulosti.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Zdroj:PR