SME

Nemecký mobilný telekomunikačný trh je už nasýtený, operátori znižujú ceny

Frankfurt nad Mohanom 9. júna (TASR) - Nemecké odvetvie mobilnej komunikácie sa po razantnom náraste nachádza v etape hlbokých zmien. Trh je takmer nasýtený, ...

Frankfurt nad Mohanom 9. júna (TASR) - Nemecké odvetvie mobilnej komunikácie sa po razantnom náraste nachádza v etape hlbokých zmien. Trh je takmer nasýtený, takže spoločnosti môžu získavať nových klientov už iba ich odlákaním od konkurencie. Profitujú na tom zákazníci, ktorí sa môžu tešiť na klesajúce ceny. Predajcovia sa spoliehajú na vlastné lacné značky, aby ich firemné značky nestratili imidž.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odštartovala to düsseldorfská spoločnosť E-Plus, ktorá uviedla na trh svoju druhú značku Simyo. Minúta volania stojí u Simyo 19 centov, v prepočte 7,346 SKK, a je teda výrazne lacnejšia ako u konkurencie. Šéf spoločnosti Simyo Rudolf Hansen je s doterajším prílevom zákazníkov spokojný. "Prvé dni ukazujú, že naša predpoveď bola správna." Podľa jeho odhadu prejde 20 % nemeckých zákazníkov mobilných sietí k lacným predajcom, ktorí, podobne ako Simyo, predávajú mobilné predplatené karty bez telefónov cez internet.

SkryťVypnúť reklamu

Simyo chce osloviť mladých ľudí so záujmom o techniku, ktorí častejšie nakupujú cez internet. Podľa prezidenta E-Plus Uwe Bergheima nepredstavuje Simyo posledný projekt. Ohlásil, že ešte v tomto roku uvedú na trh ďalšie značky, ktoré by mali osloviť nové skupiny zákazníkov. Ako príklad uviedol tureckú menšinu v Nemecku.

Aký tlak vyvíja Simyo na mobilný trh, ukazuje reakcia mobilného operátora Mobilcom, ktorý sa snaží E-Plus zastaviť prostredníctvom dočasného opatrenia. Vývoj sa však nedá zastaviť. Experti počítajú s ďalším znižovaním poplatkov za mobilné telefonovanie.

Zavedeniu druhej značka sa asi nevyhne ani T-Mobile, dcérska spoločnosť Telecomu a líder v branži. Už niekoľko štvrťrokov podiel tejto spoločnosti na trhu klesá. Ešte tento rok hrozí, že ju predbehne Vodafone D2. Šéf T-Mobile René Obermann chce kontrovať so servisnou ofenzívou, ktorú by mala firma spustiť budúci rok: "Svojej pozície (ako číslo jedna) sa len tak nevzdáme."

SkryťVypnúť reklamu

T-Mobile sa ako vedúca spoločnosť na trhu nemôže vzdať zákazníkov, ktorí prinášajú menšie zisky. Výhodou druhej značky je, že takto T-Mobile, ktorý je zárukou kvality, nepoškodí svoj imidž. Okrem E-plus sa touto cestou už vydali aj spoločnosti Vodafone a mníchovská firma O2, ktoré cez partnerské firmy predávajú lacné zmluvy na mobily.

Partnerom Vodafone D2 je firma Payback ponúkajúca predplatené karty. Podľa inštitútu pre prieskum trhu Gartner je najúspešnejším najmenší nemecký predajca O2, ktorý spolupracuje s firmou Tchibo, spoločnosťou produkujúcou kávu. "Spolupráca s Tchibo je vynikajúci nápad, pretože takto O2 oslovuje úplne nový okruh zákazníkov, ako napríklad ženy, ktoré sa starajú o domácnosť a majú veľmi dobrý prehľad o cenách," uviedol Martin Gutberlet analytik spoločnosti Gartner. Úspech dáva O2/Tchibo za pravdu: Títo partneri doteraz získali 250 000 zákazníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Tento tvrdý cenový boj však zanechá stopy na bilanciách spoločností. Aby si zaistili zisky, aj napriek znižujúcim sa príjmom za minútu spojenia, začali mobilné firmy obmedzovať náklady. Preto chce napríklad T-Mobile dlhodobo držať svoju operatívnu maržu nad 40 %. Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

(1 EUR = 38,663 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 005
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 165
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 6 902
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 5 469
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 319
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 800
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 091
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 617
SkryťZatvoriť reklamu