Frankfurt nad Mohanom 8. júna (TASR) - Najväčší výrobca mobilných telefónov na svete, fínska Nokia, plánuje predávať svoje produkty prostredníctvom internetu a veľkoobchodných reťazcov. Dôvodom zmeny stratégie Nokie je predovšetkým cenový tlak zo strany konkurentov, informoval nemecký týždenník WirtschaftsWoche.
Poskytovatelia sietí, ako T-Mobile alebo Vodafone tlačia producentov mobilných telefónov k cenovým zľavám, aby tak zlepšili vlastné marže. "S predajcami sme sa dohodli, že v tomto roku ušetríme viac ako 100 miliónov EUR (v prepočte 3,9 miliardy SKK)," uviedol šéf marketingu spoločnosti T-Mobile Ulli Gritzuhn.
Nokia chce vďaka novej stratégii zvýšiť svoj podiel na trhu. V 1. kvartáli 2005 tento podľa údajov inštitútu pre prieskum trhu Gartner klesol na 30,4 %. V minulom roku predstavoval trhový podiel ešte 30,7 %.
Informovala o tom internetová stránka www.portale.web.de
(EUR = 38,578 SKK)