Zdôvodňovanie krokov Telekomunikácií jej predstaviteľmi často pripomína orwellovský doublethink (dvojité myslenie) - predstavitelia tej istej spoločnosti sediaci za tým istým stolom totiž môžu v priebehu niekoľkých minút tvrdiť, že:
1. Ceny za pripojenie sa zvyšujú, pretože náklady na túto službu sú vysoké
2. Ceny za pripojenie sa nezvyšujú
3. Ceny za internet na Slovensku sú vysoké, pretože Telekomunikácie museli veľa investovať do infraštruktúry.
4. Ceny za internet na Slovensku sú najnižšie v Európe.
Takisto nie je problém v jednej rozvitej vete pochváliť vlastnú spoločnosť za to, že vytvára pracovné príležitosti, a zároveň ubezpečiť, že tento rok sa budú prepúšťať stovky ľudí, aby sa zvýšila efektivita práce.
Takéto pružné myslenie ovládajú najmä marketingoví pracovníci, ktorí disponujú množstvom grafov a tabuliek dokazujúcich, že internet na Slovensku je vlastne lacný. Prvým trikom je tu kalkulácia cien zásadne bez DPH – tú síce musí domáci užívateľ vždy zaplatiť (ST sú zrejme jedinou firmou v Európe, ktorá uvádza ceny pre domácich užívateľov bez DPH), podniku to však umožňuje ceny opticky znižovať.
Druhou metódou umožňujúcou deformovať výsledky porovnávania je ignorovanie špeciálnych zliav, ktoré v Európe ponúkajú prakticky všetky telekomunikačné spoločnosti s výnimkou Slovenských telekomunikácií („porovnávané údaje sú štandardné služby“, píše sa drobným písmom na takýchto propagandistických materiáloch ST). Telekomunikácie teda prepočítavajú ceny tak, akoby surfisti v ostatných krajinách vždy volili práve ten paušál či internetový program, ktorý im umožní platiť za pripojenie čo najviac.
Kreativita Telekomunikácií sa naplno prejavuje aj pri tvorbe grafov – tu stačí vždy vybrať práve ten interval grafu, ktorý zobrazuje časové rozpätie, pri ktorom hovory nezdraželi (tak, ako na snímke).
Na Slovensku sme si takisto napríklad zvykli, že lacnejšie telefonovanie – tzv. slabá prevádzka – začína o siedmej večer a trvá 12 hodín. Vo všetkých okolitých krajinách s výnimkou Ukrajiny však lacnejšie telefonovanie trvá dlhšie: v Maďarsku sa slabá prevádzka začína už o 18.00, rovnako tak v Poľsku a Rakúsku, v týchto dvoch krajinách navyše trvá až do 8.00. V Čechách zasa existuje aj nočná - superslabá prevádzka od 22. hodiny (Slovenské telekomunikácie ju zrušili minulý rok). Toto, pochopiteľne, telekomunikácie pri svojich prepočtoch nezohľadňujú – dôležité sú pre nich cenníkové prepočty, nie konečná cena, ktorú musia ľudiazaplatiť..