Hodiny po tom, čo americký prezident Donald Trump uverejnil v máji poburujúci príspevok o vyslaní armády na protesty v Minnesote, zavolal Trump výkonnému riaditeľovi Facebooku Markovi Zuckerbergovi.
Príspevok dostal spoločnosť do náročnej situácie, povedal Zuckerberg Trumpovi podľa ľudí, ktorí o rozhovore vedeli.
Ten istý Trumpov text pritom Twitter skryl, čo bol dosiaľ najsilnejší akt proti prezidentskej funkcii.

Podľa vedúcich pracovníkov Facebooku tento príspevok neporušoval pravidlá sociálnej siete. Tie dovoľujú lídrom písať o použití sily zo strany vlády, ak má správa varovať verejnosť.
No príspevok bol veľmi blízko hranice toho, čo je dovolené.
Splnomocnenci firmy už skôr v ten deň kontaktovali Biely dom a naliehali, aby upravil jazyk v príspevku alebo ho jednoducho vymazal, povedali zdroje blízke konverzácii.
Trump nakoniec uverejnil ďalšiu správu, v ktorej vysvetlil, že jeho komentár bol vskutku varovaním. Zuckerberg potom online zdôvodnil, prečo sa rozhodol príspevok nezmazať. Poznamenal, že Trumpovo dodatočné vysvetlenie mu pri tomto rozhodovaní pomohlo.
Kríza morálky, bojkot inzerentov
Tento šialený incident je posledný v päťročnej snahe Facebooku prispôsobiť sa Trumpovým hraničným zvykom. Prezident nezmenil svoju rétoriku od čias kandidatúry, ale firma neustále menila svoju politiku a produkty spôsobom, ktorý určite prežije jeho úrad.
Facebook obmedzil úsilie proti falošným a zavádzajúcim správam. Prijal pravidlo, ktoré explicitne umožňovalo politikom klamať, a dokonca zmenil svoj algoritmus, aby vyvrátil tvrdenia, že je zaujatý voči konzervatívnym vydavateľom.