SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Značky opúšťajú Facebook na mesiac. Mali by odísť úplne

Značky na mesiac rušia reklamy.

Archívny záber Marka Zuckerberga z roku 2019.Archívny záber Marka Zuckerberga z roku 2019. (Zdroj: TASR/AP)

Text vyšiel pôvodne v magazíne Bloomberg

Je dobré, že veľké značky ako Verizon Communications a Unilever sťahujú svoje reklamy z Facebooku.

Ak chcete, aby reklamno-technologický gigant zmenil svoj prístup k boju s nenávistnými prejavmi a dezinformáciami, najlepšie urobíte, ak sa zameriate na spôsob, akým zarába peniaze. (Podobné úsilie fungovalo pri Googli a jeho YouTube.)

Mark Zuckerberg a jeho spoločnosť napriek tomu tento rok zarobia na reklamách 77 miliárd dolárov. Ak značky tejto križiackej výprave skutočne dôverujú, mali by odísť z Facebooku úplne.

SkryťVypnúť reklamu

Obchodná motivácia

Vo štvrtok 25. júna Verizon ako jedna z najväčších značiek oznámila, že počas júla stiahne všetky svoje reklamy z Facebooku.

Spolu so značkami ako Patagonia a Recreational Equipment sa pridala k mesačnej kampani zvanej Stop Hate for Profit (voľný preklad: Zastavte zisk z nenávisti).

Súvisiaci článok Ruky preč od Facebooku, nabádajú veľké firmy. Zuckerberga kritizujú aj vlastní Čítajte 

Hnutie vedú skupiny ako Anti-Defamation League (Liga proti hanobeniu) a Color of Change (Farba zmeny). A využíva hybnú sila hnutia Black Lives Matter (Na černošských životoch záleží), aby sa udiali skutočné zmeny.

V piatok 26. júna oznámila spoločnosť Unilever, pod ktorú patria značky ako Ben & Jerry’s, Hellman’s a Dove, že zastaví reklamy na Facebooku a Twitteri v Spojených štátoch amerických až do konca roka 2020.

Prinútiť Facebook zmeniť prístup je chvályhodné úsilie, ale je za tým aj obchodná motivácia: reklama, ktorá sa ukazuje pri konšpiračnej teórii, nevyzerá dobre, najmä ak časť zárobku putuje aj tvorcovi videa.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jesenná vlna by už nemala zaplniť nemocnice.

Hlavný hygienik nepredpokladá zavedenie celoplošných opatrení.


11. aug
K1 Attack lákala na svoje autá aj na autosalónoch.

K-1 Attack bol fenoménom. Ale len krátko.


5 h
Nataša Holinová

Ficovci opomenuli jednu zásadnú vec, lebo sa im nehodí do krámu.


11 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


4 h
SkryťZatvoriť reklamu