Text vyšiel pôvodne v magazíne Bloomberg
Je dobré, že veľké značky ako Verizon Communications a Unilever sťahujú svoje reklamy z Facebooku.
Ak chcete, aby reklamno-technologický gigant zmenil svoj prístup k boju s nenávistnými prejavmi a dezinformáciami, najlepšie urobíte, ak sa zameriate na spôsob, akým zarába peniaze. (Podobné úsilie fungovalo pri Googli a jeho YouTube.)
Mark Zuckerberg a jeho spoločnosť napriek tomu tento rok zarobia na reklamách 77 miliárd dolárov. Ak značky tejto križiackej výprave skutočne dôverujú, mali by odísť z Facebooku úplne.
Obchodná motivácia
Vo štvrtok 25. júna Verizon ako jedna z najväčších značiek oznámila, že počas júla stiahne všetky svoje reklamy z Facebooku.
Spolu so značkami ako Patagonia a Recreational Equipment sa pridala k mesačnej kampani zvanej Stop Hate for Profit (voľný preklad: Zastavte zisk z nenávisti).

Hnutie vedú skupiny ako Anti-Defamation League (Liga proti hanobeniu) a Color of Change (Farba zmeny). A využíva hybnú sila hnutia Black Lives Matter (Na černošských životoch záleží), aby sa udiali skutočné zmeny.
V piatok 26. júna oznámila spoločnosť Unilever, pod ktorú patria značky ako Ben & Jerry’s, Hellman’s a Dove, že zastaví reklamy na Facebooku a Twitteri v Spojených štátoch amerických až do konca roka 2020.
Prinútiť Facebook zmeniť prístup je chvályhodné úsilie, ale je za tým aj obchodná motivácia: reklama, ktorá sa ukazuje pri konšpiračnej teórii, nevyzerá dobre, najmä ak časť zárobku putuje aj tvorcovi videa.