BRATISLAVA. Ľudia na Slovensku veria správam menej ako pred rokom a odvracajú sa od tlačených novín. Zároveň viac ako desatina ľudí využívajúcich internet priamo platí za spravodajský obsah online.
Ukazujú to výsledky štúdie Digital News Report 2020, ktorá sleduje a porovnáva trendy v 40 krajinách sveta.

Štúdiu o stave digitálnych médií každý rok pripravuje Reuters Institute na Oxfordskej univerzite a na Slovensku prvýkrát merali aj znalosť o podcastoch. (Celá časť o Slovensku priamo na stránkach Reuters). Mediálny priestor skúmajú na Slovensku už štvrtýkrát (minulé štúdie 2019, 2018, 2017).
Tentokrát vznikla štúdia pred globálnou pandémiou nového koronavírusu, čiže väčšina trendov by si zaslúžila nový výskum. Autori štúdie si toho boli vedomí a vo vybraných šiestich krajinách (USA, Veľká Británia, Nemecko, Španielsko, Argentína, Južná Kórea) vykonali dodatočný prieskum.