Tokio 30. mája (TASR) - Japonským výrobcom mobilných telefónov sa nedarí naplniť svoje ambície globálneho úspechu. S priostrujúcou sa konkurenciou bojujú aj doma. Zahraničné spoločnosti japonským výrobcom konkurujú telefónmi s fotoaparátmi, riešeniami prístupu na internet, ako aj telefónmi tretej generácie (3G).
Napríklad Toshiba Corp sa stiahla z čínskeho trhu a Mitsubishi Electric Corp. z Európy po tom, ako zámery konkurovať na tomto trhu firme Nokia a iným gigantom zlyhali.
Podľa analytika IDC Michita Kimuru je presvedčenie japonských firiem, že kým prevládajú na domácom trhu, je všetko v poriadku, nesprávne. Dodal, že firmy ako Nokia a Motorola čoskoro preniknú aj sem. "Ak stratia domáci trh, bude to pád ich poslednej bašty," dodal.
Udržať si domáci trh, ktorý tvorí 7 % celosvetového dopytu sa im zatiaľ darí. Príčinou je, že stále používaná japonská mobilná sieť 2. generácie je založená na úplne inom domácom technologickom štandarde. Používatelia však pomaly prechádzajú na novú globálnu sieť W-CDMA, ktorá poskytuje vysokorýchlostné multimediálne služby 3. generácie.
Najväčší japonský mobilný operátor a šíriteľ signálu NTT DoCoMo Inc. už minulý týždeň oznámil, že v októbri plánuje uviesť do predaja nový 3G telefón od Nokie. Na pulty sa tiež v lete dostane nový model telefónu pre podnikateľov od Motoroly.
Spoločný predaj japonských firiem NEC, Matsushita Electric, Kyocera a Sharp globálne tvorí len tretinu predaja samotnej Nokie.
Informovala o tom agentúra Reuters.