Bratislava 26. mája (TASR) - Päť slovenských spoločností v máji porušilo v siedmich prípadoch zásady reklamnej etiky. V utorok o tom rozhodla Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.
Podľa informácií výkonnej riaditeľky Rady Zuzany Šangalovej komisia posúdila jedenásť sťažností fyzických osôb na reklamu z pohľadu Etických zásad reklamnej praxe platných na území SR, ktorými sa riadia členovia Rady. Komisia konštatovala, že klamlivé alebo zavádzajúce údaje použili vo svojich reklamách spoločnosti Slovak Telecom, OTP Banka Slovensko, Tatra banka, Škoda Auto Slovensko a Home Credit Slovakia.
Konkrétne išlo o reklamu Tatrabanky na garantovanú investíciu a až 24 percentný výnos počas celého trvania vkladu, reklamu OTP Banky Slovensko na hypotekárne a spotrebné úvery už za 0,001 percent, reklamu Slovak Telecomu na DSL internet za 99 korún a reklamu spoločnosti Home Credit Slovakia, v ktorej tvrdí, že na kúpu tovaru do 20 tisíc korún postačujú dva doklady.
Firmy Teltex a MegaVox sa previnili zobrazovaním neprekrytých erotických motívov na pozadia mobilných telefónov v printových periodikách rodinného typu a na internete.