SME

V Prievidzi zasiahli vedci, ľudia prestali hádzať ohorky na zem

Zisky a straty nás motivujú inak, ako by sme si mysleli.

Znečistenie ohorkami pred zásahom.Znečistenie ohorkami pred zásahom. (Zdroj: Mindworx)
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Poučka klasickej ekonómie o dokonale racionálnom človeku, ktorý sa rozhoduje na základe ziskov a strát, v skutočnosti príliš nefunguje. Zväčša sa rozhodujeme intuitívne, skratkovito a naše správanie býva ovplyvnené prostredím.

Všetci sme už prešli cez priechod na červenú len preto, že sa cez cestu rozhodli prejsť aj ďalší chodci a každý z nás cíti väčšie nutkanie pridať položku do košíka, keď na nás v e-shope zasvieti známa veta „Tento produkt si práve prezerá 30 zákazníkov."

SkryťVypnúť reklamu

Takéto správanie je pre vedcov dlho zdrojom fascinácie a umožnilo vznik vedného odboru s názvom behaviorálna ekonómia. Tá skúma práve chyby v ľudskom rozhodovaní a dáva nám nástroje, pomocou ktorých je možné sa týmto chybám vyhnúť.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CA2CB na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu