SME
Piatok, 21. február, 2020 | Meniny má Eleonóra

Ghost Recon: Breakpoint je sklamanie (minirecenzia)

Ubisoft mal veľké očakávania. Ako to nakoniec dopadlo?

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint.Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint.(Zdroj: Ubisoft)
Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint
Páči sa nám: grafika, svet,zlepšovanie postavy
Nepáči sa nám: chyby, schizofrénia, občasná nuda
Hodnotenie: 7
Platformy: Xbox One, PlayStation 4, PC

Hru na recenziu poskytla spoločnosť Kontiki.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pošlú vás na vzdialený izolovaný ostrov a oveľa viac neviete. Cestou tam na vás ktosi zaútočí, haváriu prežijete naoko sám, narazíte na nepredvídanú vojenskú prítomnosť, ktorá si bohvieprečo želá vašu smrť – a z takýchto čriepkov si snažíte poskladať, čo sa to vlastne deje.

Súvisiaci článok Death Stranding nedočkavého hráča unudí (recenzia) Čítajte 

Mimochodom, tým ostrovom je hypertechnologická dystopia, kam utiekli inžinieri a vizionári, pre ktorých je aj kalifornské Silicon Valley príliš zaostalé.

A ešte posledný detail: ste členom elitnej vojenskej jednotky duchov, komanda určeného na špeciálne úlohy, ste jeden z najlepších.

Ak vás už v tomto okamihu banalita napísaného vystrašila, pokojne nečítajte ďalej. Hneď prvou vecou, ktorú môžeme Ghost Recon Breakpoint vyčítať, je príbeh – alebo teda aspoň jeho ilúzia. A, bohužiaľ, to ani zďaleka nie je jediná vec, ktorú vyčítať môžeme.

Načítavám video...

Schizofrénia, všetko a nič

Už minule Ghost Recon trpelo zvláštnou schizofréniou. Akoby sa táto videohra – a teda aj táto séria - nedokázala sama rozhodnúť, čím vlastne chce byť. Chvíľu akoby sa hrala na sériu Assassins, chvíľu chce byť Division, inokedy Metal Gear Solid a občas (úplne vážne) GTA.

Súvisiaci článok Hra StarCraft II má nového veľmajstra. Je ním umelá inteligencia Čítajte 

Raz akčnou strieľačkou, inokedy stealth akciou, rozvážnou taktikou a na koniec hrou na hrdinov. Akurát, že tým chce byť naraz: a vo výsledku nie je ani jedným. Najvážnejším problémom Breakpointu totiž je, že by rád bol všetkým. A autorov a tvorcov hry nik nezastavil a nepovedal im, že by už aj stačilo. Že by sa mali rozhodnúť.

Lebo ak budete robiť čokoľvek, zrejme vo výsledku nebudete robiť nič poriadne. A to je škoda, najmä pozerajúc na ambície (aj očakávania), ktoré Ubisoft zjavne s Breakpointom mal.

Pretože, a to je potrebné poctivo uznať, toto je nielen klasicky ubisofťácky ozrutná, ale aj naozaj nádherná hra. Džungľu strieda mierne pásmo, ktoré plynulo prechádza do zasnežených štítov, všetko sa hýbe a hádže tiene, mení sa počasie a teda aj viditeľnosť a ďalšie prírodné podmienky. A tá hra je aj oproti Wildlands spred dvoch rokov pestrejšia.

Jednoducho nerobíte dookola to isté. Alebo aspoň chvíľu máte ten pocit. Po viac ako päťdesiatich hodinách strávených vo svete Breakpointu zistíte, že je vlastne nudný. A čo je horšie, niekto pri návrhu jeho herných mechaník príliš nepremýšľal.

Chyby aj pokrok

Jedným z najzaujímavejších spestrení minulej časti bola možnosť vydávať pokyny kolegom z komanda. Teraz ste na všetko sám (ak teda nehráte online s priateľmi), čím sa automaticky mení aj spôsob, akým riešite vzniknuté situácie. A... nuž, umierate.

S tým ale súvisí aj úplne nepochopiteľný systém interných checkpointov. Niekedy počas plnenia misie totiž umriete a celý svet sa resetne do podoby, pri ktorej stratíte celý váš niekoľkohodinový postup. V skratke, všetci nepriatelia sú znovu na svojich miestach, a aj keď ste dosiahli nejaké čiastkové pokroky, môžete začať odznova.

Inokedy zase umriete a hra vás hodí na miesto, kam ste sa predtým vôbec nedostali – akoby vás posunie vpred. A vy vôbec nechápete, čo, kedy a prečo. Podobných nevyvážeností je celý svet Breakpointu plný, nevraviac o chybách, keď sa, napríklad, zaseknete v schodoch a môžete tak akurát reštartovať.

Napriek vyššie spomínanému však nový Ghost Recon nie je zlý. Pri získavaní zbraní a nového vybavenia jasne vidieť inšpiráciu v Division, a to je dobré. Pri zisťovaní, čo a kde vlastne máte robiť, zase Assassin's Creed Odyssey, a tiež je to dobrá správa.

Dokonca tento raz natrafíte aj na pokus o príbeh, i keď asi ceny za najlepší scenár vyhrávať nebude. Škoda len, že si ktosi neuvedomil, že menej niekedy býva naozaj viac. Ak ste však fanúšikom série, vyskúšajte. Ale ak nie, počkajte si radšej na čosi iné.

Načítavám video...

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Viete aké je študentské mesto na Slovensku?
  2. Zvažujete štúdium? A prečo nie v Prahe?
  3. Trnavská univerzita je kvalitou v popredí
  4. Slovensko potrebuje dezinFicovať
  5. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii
  6. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo
  7. Ako si prepojiť auto so smartfónom?
  8. Kto bude ďalší? Hľadajte s nami Učiteľa Slovenska
  9. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  10. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  1. Trnavská univerzita je kvalitou v popredí
  2. Zvažujete štúdium? A prečo nie v Prahe?
  3. Viete aké je študentské mesto na Slovensku?
  4. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii
  5. Slovensko potrebuje dezinFicovať
  6. Naštartuj svoju budúcnosť na EkF TUKE
  7. Ktorá farba je tá tvoja?
  8. Maturuješ a hľadáš kam na vysokú?
  9. ... viac ako vzdelanie
  10. Študuj matematiku, fyziku a informatiku v Prahe
  1. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo 10 616
  2. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 10 562
  3. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 8 157
  4. Viete aký dôchodok budete mať? Radšej si ho vypočítajte 6 470
  5. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 6 154
  6. Darujte od srdca pre rozum 5 286
  7. Bytová kríza. Ako na daňové priznanie? Kam investovať? 5 216
  8. SME proti extrémizmu na školách 5 064
  9. Peniaze z poistky môžete dostať rýchlejšie. Poradíme vám ako 4 778
  10. Iná tvár Turecka: Oplatí sa navštíviť Severný Cyprus? 4 741

Téma: Herné konzoly

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Sony, PlayStation, Xbox

Neprehliadnite tiež

Larry Tesler zomrel vo veku 74 rokov.

Vyrobil Samsung revolučný fotomobil?

Sto megapixelov a stonásobné priblíženie nie sú len marketingovým klišé.

Ilustračná fotografia.
Erupcia sopky Tungurahua v ekvádorských Andách 29. novembra 2011.