BRATISLAVA. Súperenie spoločností Microsoft a Sony v hernom svete sa začalo na počiatku milénia. Vyšla vtedy konzola Xbox ako odpoveď na úspešnú PlayStation 2.
Na poli herných konzol si konkurujú naďalej, obe spoločnosti však teraz ohlásili partnerstvo pri vývoji budúcich herných streamovacích technológií a cloudových riešení.
Dohoda zahŕňa aj využitie dátových centier Microsoftu pre existujúce služby Sony.
Reakcia na konkurenciu
Aj keď to spoločnosti nepriznávajú, spolupráca Sony a Microsoftu môže byť aspoň sčasti reakciou na Google a jeho pripravovanú službu Stadia, píše web GamesIndustry.biz.

Stadia má umožniť streamovanie hier na mobily, televízory aj počítače.
Aj Microsoft do budúcnosti ráta s podobnou technológiou. V súčasnosti testuje Project xCloud, ktorý má sprístupniť hry na akomkoľvek zariadení.
Aj keď Sony má už niekoľko rokov vlastnú streamovaciu službu PlayStation Now, na rozdiel od konkurencie o budúcich cloudových riešeniach doteraz skôr mlčal.
Partnerstvo s Microsoftom je zrejme spôsob, ako ostať konkurencie schopný.
"Verím, že náš spoločný vývoj budúcich cloudových riešení veľmi prispeje k posunu interaktívneho obsahu," píše v tlačovej správe prezident a šéf Sony Keničiro Yošida.
Aj iné technológie
Spolupráca Sony a Microsoftu bude vychádzať z cloudovovej platformy Microsoft Azure.
Obe spoločnosti budú pracovať aj na vývoji technológií, ktoré sa netýkajú herného priemyslu.
Zamerajú sa na polovodiče, hlavne v oblasti snímačov obrazu a spoja sa tiež v oblasti umelej inteligencie.