Prevádzkovatelia chatov spočiatku očakávali, že najviac ich návštevníkov budú tvoriť študenti technických odborov – v našich končinách, kde ešte vybavenosť vysokých škôl počítačmi s pripojením na internet zďaleka nie je ideálne, však značnú časť chatujúcich tvoria aj zamestnanci veľkých firiem, aj štátnych inštitúcií. Podľa dostupných európskych rozborov členskej základne chatu mierne prevažujú muži nad ženami.
Typy chatujúcich:
@ príležitostní – hľadajú zábavu a chcú zabiť čas
@ depresívni – v osobných rozhovoroch chcú nadviazať kontakty s ľuďmi
@ závisláci – snažia sa riešiť tu vlastné problémy
@ chatujúce páry a záujemcovia o flirt – prekonávajú tu ostych, ktorý pociťujú v reálnom živote pri zoznamovaní
@ hľadači informácií – hľadajú konkrétne informácie a odpovede na určité otázky (často technické)
@ kultúrni zvedavci – skúšajú tu získať vedomosti o cudzích kultúrach a jazykoch
@ počítačoví odborníci – chat je pre nich okrem iného možnosťou kreatívneho rozptýlenia.
(Podľa Sittka)