BRATISLAVA. Sociálna sieť Facebook stráca tínedžerov. Mladí ľudia čoraz menej používajú sociálnu sieť Marka Zuckerberga.

Možno aj preto sa firma rozhodla dať (nielen mladým) ľuďom novú možnosť, ako sa vyjadriť na internete a zdieľať svoju obľúbenú hudbu.
Od minulého týždňa si môžu používatelia pridať hudobnú nálepku do facebook príbehov (stories). Prehľad o práve počúvanej hudbe by mal pribudnúť aj na samotné profily na sociálnej sieti.
Hudba na profile
Vo facebook príbehoch si hudbu pridáte kliknutím na ikonu nálepiek.
Funkcia pracuje podobne ako na Instagrame, kde podobná možnosť pribudla v lete 2018. Hudobná nálepka zobrazuje názov skladby a interpreta a zároveň hrá pieseň.
Aj na profiloch má podľa facebooku čoskoro pribudnúť nová časť venovaná iba hudbe. V sekcii budete môcť uverejňovať, čo práve počúvate, ale tiež urobiť zoznam obľúbených skladieb.
Ak si bude chcieť niekto skladbu prehrať, bude z nej počuť iba úsek a uvidí tiež fotky umelca.
Strácajú mladých
Nedávny prieskum od Pew Research Center ukázal, že facebook zažíva odliv mladých ľudí.

Sociálnu sieť v súčasnosti používa 51 percent amerických tínedžerov. Pred tromi rokmi ich bolo 71 percent.
Medzi mladými ľuďmi sú veľmi obľúbené aplikácie, ktoré fungujú na rovnakom princípe. Najznámejšie sú TikTok a musical.ly, ktoré sú v súčasnosti spojené pod jednotný názov TikTok.
Facebook zatiaľ na niektorých profiloch poskytuje možnosť nahrávať akési karaoke verzie piesní - používateľ iba otvára ústa a tvári sa, že spieva pesničku. Služba sa volá Lip Sync Live.
No sociálna sieť údajne pracuje aj na vlastnej aplikácii, pre web TechCrunch to potvrdili viacerí bývalí a súčasní zamestnanci sociálnej siete. Aplikácia sa má volať Lasso a má používateľom rovnako dovoliť synchronizovať svoje pery s piesňami.