SME

Ľudstvo ženie Zem na hranicu možností, varuje správa o stave planéty

Problémy sa týkajú aj Slovenska.

Korytnačka kareta obrovská s plastom.Korytnačka kareta obrovská s plastom. (Zdroj: WWF)
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Ľudia pre svoj život potrebujú takmer toľko, čo by pri udržateľnom hospodárení ponúkli až dve planéty Zem. Naša spotreba dnes ženie jediný domov ľudstva na hranicu možností.

Prečítajte si tiež: Je to ekocída. Ako si sami ničíme národné parky Čítajte 

Tvrdí to Správa o stave planéty 2018, ktorú každé dva roky vydáva Svetový fond na ochranu prírody (WWF).

Podľa novéj správy klesá počet živočíšnych druhov. Niektoré zvieratá budú budúce generácie poznať iba z kníh.

Za nadmerným drancovaním prírody a jej zdrojov je rozširovanie poľnohospodárstva, ubúdanie prostredia živočíchov a nadmerné využívanie prírodných zdrojov. Problém sa týka aj Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu

Poľnohospodárstvo je hrozbou

Obdobie, v ktorom v súčasnosti žijeme, sa označuje ako antropocén. Ľudia sa stali rozhodujúcim činiteľom, ktorý mení planétu.

Podľa správy WWF predstavuje pre rozmanitosť krajiny a života najväčšiu hrozbu poľnohospodárstvo a priemysel.

Organizácia upozorňuje, že v súčasnosti je človekom nedotknutá iba štvrtina súše, no ak sa nič nezmemí, o tridsať rokov to bude už iba desatina. Hlavnou hnacou silou bude poľnohospodárstvo a rastlinná a živočíšna výroba.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5KK9 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu