Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Simpsonovci aj Star Trek. Kde si zahral Stephen Hawking sám seba?

Stephen Hawking si svoj titul celebritného vedca užíval.

Stephen Hawking v animovanom seriáli Simpsonovci. Epizóda 22, v desiatej sérii.Stephen Hawking v animovanom seriáli Simpsonovci. Epizóda 22, v desiatej sérii. (Zdroj: The Simpsons)

BRATISLAVA. Zahral si ako žltá postavička v populárnom animovanom seriáli, natočili o ňom filmy a kapela Pink Floyd použila jeho počítačový hlas v jednej zo svojich piesní.

Stephen Hawking nebol pre veľkú časť verejnosti iba vedec, bol vedec-celebrita a titul si užíval. V týchto filmoch a seriáloch ukázal svoj humor aj život.

Najčastejšie sa Hawking ukázal v animovaných seriáloch od tvorcu Matta Groeninga - Simpsonovci a Futurama. V jednom jazdil astrofyzik na špeciálnom vozíčku, ktorý aj lietal a v druhom z jeho tela zostala už iba hlava v nádobe s raketovým pohonom.

Simpsonovcov dokonca raz opísal ako "to najlepšie v americkej televízii."

Ako neanimovaná postava sa Hawking v roku 2012 objavil aj v epizóde seriálu Teória veľkého tresku o skupine vedcov. Zahral si sám seba - veľký vzor seriálovej postavy Sheldona Coopera.

Omnoho viac samotného Hawkinga mohlo tešiť jeho vystúpenie v seriáli Star Trek: Nová generácia. Bol totiž vášnivým fanúšikom Star Treku.

V poslednej časti šiestej série si prišiel zahrať partičku pokru s hologramovými vedcami Albertom Einsteinom, Sirom Isaacom Newtonom a s androidom Data.

Kým Hawking hrával v seriáloch sám seba, diváci mohli spoznať jeho život cez filmové plátno aj vďaka iným hercom.

V roku 2004 si Hawkinga zahral v rovnomennom filme herec Benedict Cumberbatch. V roku 2014 hral postavu Hawkinga Eddie Redmayne vo filme Teória všetkého. Britský herec za film získal Oscara.

Ako hosť sa Hawking objavil aj v niektorých amerických večerných šou.

V šou Last Week Tonight sa ho John Oliver opýtal: "Povedali ste, že môže existovať nekonečný počet paralelných vesmírov. Znamená to, že existuje aj taký vesmír, kde som múdrejší ako vy?"

"Áno," odpovedal Hawking. "A dokonca je tam aj vesmír, kde ste vtipný."

Svoj počítačový hlas prepožičal Hawking aj britskej kapele Pink Floyd. Na začiatku piesne Keep talking na albume Division Bell je počuť tieto Hawkingove slová: "Milióny rokov žilo ľudstvo rovnako ako zvieratá. Potom sa stalo niečo, čo rozpútalo silu našej fantázie. Naučili sme sa hovoriť."

Téma: Stephen Hawking

Star Trek, Odovzdávanie cien v kultúre, Simpsonovci

Odberné miesto na covid.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 237-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala viac ako štyritisíc obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Dnes píše Nataša Holinová

Matovič je malý slovenský Trump

Igor Matovič.

Stačí prísť na tlačovku a ukázať na nadpis 2 x 2 je 5?

Dočasný prezident Policajného zboru SR Peter Kovařík.

Vo výbere sú už len Kovařík a Hamran.