SME

Facebook ponúkne používateľom viac lokálnych správ

Ide o súčasť snahy zapájať ľudí do života ich komunity.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR/AP)

WASHINGTON. Americká spoločnosť Facebook bude na svojej sociálnej sieti uprednostňovať lokálne správy.

Novinka sa okamžite spúšťa v Spojených štátoch a v priebehu roka sa rozšíri do viacerých krajín, napísal na svojom facebookovom účte zakladateľ a šéf firmy Mark Zuckerberg.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zapojenie do života komunity

Ide o súčasť snahy zapájať ľudí do života ich komunity, uviedol v rozhovore pre The Selma Times-Journal uverejnený v pondelok, z ktorého cituje agentúra AP.

Ak teda používateľ sleduje miestneho vydavateľa novín, alebo bude niektorý z jeho priateľov zdieľať miestnej správu, zobrazí sa v kanáli News Feed vyššie, citovala Zuckerberga agentúra Reuters.

SkryťVypnúť reklamu

Že si na Facebooku chcú prečítať viac správ z miestnych zdrojov, Zuckerbergovi na jeho ceste, ktorú so ženou podnikol naprieč Spojenými štátmi, vraj opakovali ľudia v mestách rôznych veľkostí.

Početné výskumy pritom preukázali, že ľudia, ktorí čítajú správy o dianí vo svojom meste, sa v ňom tiež viac angažujú a majú väčšiu snahu ho zlepšovať, povedal denníku Zuckerberg.

Nižší podiel reklamy

Facebook na svojom webe po kritike, že jeho algoritmy uprednostňujú zavádzajúce správy a dezinformácie, vykonal viacero zmien.

Kanál News Feed, ktorý používateľom poskytuje prísun noviniek od "priateľov" alebo zo zvolených webových stránok po novom uprednostňuje správy zdieľané priateľmi a rodinou.

Nižší je tiež podiel reklamy.

Krok vyvolal obavy investorov. Tí sa domnievajú, že ľudia tak budú na Facebooku tráviť menej času, pripomenula agentúra Reuters.

Sociálne siete

Súvisiace témy: Facebook
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu